۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
سنگ‌اندازی‌ اسرائیل در مسیر توافق ایران و آمریکا

رئیس تشکیلات اطلاعاتی موساد، دیوید بارنیا، روز دوشنبه برای تشریح نظرات اسرائیل در مورد «خطرات» برجام به واشنگتن می‌رود.

بورس روز گذشته متعادل و مثبت بود. به طوری که شاخص کل رشد ۵ واحدی (معادل ۰ درصد) را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۰.۲۵ درصدی همراه شد. 

ارزش معاملات خرد به ۲،۲۷۵ هزار میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی و در بین نمادها خساپا، خاور و خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

حدود ۱۸۶ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای فپنتا و سمگا بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای پترول و شپنا داشتند.

۱۰ ماموریت رپیسی به بانک مرکزی: تقویت ارزش پول ملی، اصلاح ناترازی بانک‌ها، توقف رشد سالیانه نقدینگی، اصلاح سبد ذخایر ارزی متناسب با نیازهای سرمایه‌گذاری و تجاری کشور، توسعه دامنه وثایق و تسهیل فرایند وثیقه‌گذاری، فعال‌سازی حساب تجاری و تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از جمله مأموریت‌های بانک مرکزی است.

براساس گزارش بانک مرکزی، بدهی خارجی ایران در پایان تیر ماه سال جاری، ‌به رقم ۷ میلیارد و ۱۷۳ میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۹.۸ درصد کم شده است.

سرپرست اداره نظارت سازمان بورس گفت، سهامداران سهام عدالت یک میلیون تومانی، در حدود ۲ میلیون تومان و سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی، در حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد. 

رئیس سازمان خصوصی‌ سازی گفت، اطلاعیه های عرضه خودرویی ها برای فروش زیرمجموعه اعم از سهام و یا سایتها که تا الان منتشر شده توسط خود شرکت ها و بدون هماهنگی با سازمان خصوصی سازی انجام شده است. 

معاون اول رئیس جمهور: دستگاه های اجرایی مکلف به استخدام رسمی ایثارگران هستند. بنیاد شهید مسئول حسن انجام کار است.

معاون وزیر صمت: اجازه واردات لوازم خانگی را نمی دهیم. 

از شنبه هفته آینده جلسه معاملات سهام در فرابورس به ۴ ساعت افزایش پیدا می‌کند و راس ساعت ۱۳:۰۰ زمان پایان خواهد بود.

سخنگوی سازمان هدفمند سازی یارانه ها گفت، هنوز دستوری مبنی بر پرداخت کالابرگ ابلاغ نشده است و یارانه شهریور ماه هم به صورت نقدی پرداخت می شود.

وزیر راه و شهر سازی گفت، درباره نحوه تامین مسکن برای دهک‌های پایین تصمیم‌گیری شد که دولت کمک کند، تا وام آنها از محل صندوق ملی مسکن پرداخت شود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی: در حال اجرای کارزاری فشرده با هدف جلوگیری از امضای توافق هسته‌ای خطرناک ایران و قدرت‌های جهان هستیم.

هاآرتص نوشت: اسرائیل این ادعا را دارد که اگرچه ایران اقداماتی برای آماده‌کردن مردم این کشور جهت امضای احتمالی توافق انجام داده اما شکاف بین طرف‌های مذاکره درباره مسائل کلیدی عمیق است.

مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین:  ایران ابهامات یا خلأهای متن را نمی‌پذیرد. زمستان نزدیک است و اتحادیه اروپا با بحران انرژی فلج کننده مواجه است.

یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل، گفت کابینه این رژیم در حالی که روابط قوی خود را با آمریکا حفظ می‌کند، بر دولت آمریکا فشار می‌آورد تا ملاحظات اسرائیل در مورد توافق احتمالی برای احیای برجام در نظر گرفته شود.

وال استریت ژورنال می گوید دولت آمریکا اسرائیل را در جریان مذاکرات توافق هسته ای با ایران قرار داد.

دونالد ترامپ می گوید دولت بایدن میلیاردها دلار در اختیار ایران قرار می دهد و ایران از طریق توافق به سلاح هسته ای دست می یابد.

رئیس تشکیلات اطلاعاتی موساد، دیوید بارنیا، روز دوشنبه برای تشریح نظرات اسرائیل در مورد «خطرات» برجام به واشنگتن می‌رود.

اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار