۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
عملیات فولاد هرمزگان بر مدار ثبات

شرکت فولاد هرمزگان جنوب در نظر دارد در سال ۱۴۰۲ میزان تولید اسلب خود را به یک میلیون و ۵۵۰هزار تن افزایش دهد و برخلاف سال‌های گذشته بیش از نیمی از این مقدار را در بازارهای صادراتی به فروش برساند.

فردای اقتصاد: شرکت فولاد هرمزگان جنوب به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین تولیدکنندگان فولاد خام کشور و دومین کارخانه بزرگ تولید فولاد بعد از انقلاب شناخته می‌شود که هدف از تاسیس آن تولید سالانه ۱.۵ میلیون تن اسلب فولادی است.

با این حال اما این شرکت با تولید نزدیک به یک میلیون و ۵۴۶ هزار تن از این محصول در سال گذشته توانست از ظرفیت اسمی خود هم پیشی بگیرد و عملکرد قابل قبولی را به ثبت برساند.

مجاورت با آب‌های نیلگون خلیج فارس جهت دسترسی آسان به آب‌های آزاد، نزدیکی به مخازن عظیم گاز عسلویه، مجاورت با ذخایر سنگ آهن گل گهر، مجتمع بندری شهید رجایی و حمل و نقل جاده ای و ریلی، موجب شده که این شرکت روند عملیاتی با ثباتی را طی سال‌های گذشته تجربه کند.

نگاهی به عملکرد شرکت‌های اصلی تولید کننده فولاد کشور نشان می‌دهد که فولاد هرمزگان در حال حاضر پس از شرکت‌هایی همچون فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان، جایگاه چهارم را در تولید فولاد کشور دارد.

فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۱ موفق شد درآمد عملیاتی خود را با یک افزایش ۲.۶ درصدی به بیش از ۲۲هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان برساند و روند رو به رشد درآمدزایی خود را تداوم بخشد که عمده دلیل آن هم به افزایش ۷ درصدی تولید محصول شمش اسلب شرکت برمی‌گردد.

شرکت در نظر دارد که در سال ۱۴۰۲ میزان تولید اسلب خود را به یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن افزایش دهد و برخلاف سال‌های گذشته بیش از نیمی از این مقدار را در بازارهای صادراتی به فروش برساند.

با شروع سال جدید به نظر می‌رسد که شرکت می‌تواند با آغاز فعالیت‌های اجرایی طرح‌های جدید، بهبود وضعیت فروش در بازارهای داخلی و صادراتی، ثبات نسبی ایجاد شده در بازار ارز و همچنین چشم‌انداز بهتر بازارهای جهانی، به اهداف ذکر شده دست یابد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار