۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
مجوز استارتاپ «ازکی» تعلیق شد

یک معاون بیمه مرکزی از تعلیق مجوز کارگزاری بیمه استارتاپ ازکی با حکم کارگروه حجاب و عفاف وزارت امور اقتصادی و دارایی خبر داد. 

فردای اقتصاد - یک معاون بیمه مرکزی از تعلیق مجوز کارگزاری بیمه استارتاپ ازکی با حکم کارگروه حجاب و عفاف وزارت امور اقتصادی و دارایی خبر داد. 

علی استاد هاشمی معاون نظارت بیمه مرکزی در گفت و گو با خبرگزاری فارس گفت با حکم این کارگروه مجوز فعالیت شرکت کارگزاری ازکی تا اطلاع ثانوی تعلیق شده است.

در همین حال معاون بیمه مرکزی گفته  کسانی که از طریق این کارگزاری بیمه‌نامه‌هایی از شرکت‌های بیمه‌ای خریداری کرده‌اند، بیمه‌نامه‌های آنها به قوت خود باقی است و مشکلی برای آنها ایجاد نمی‌شود، اما مجوز این شرکت به عنوان کارگزار و واسط بین بیمه‌گزاران و شرکت‌های بیمه‌گر فعلا تا اطلاع ثانوی تعلیق شده است.

معاون نظارت بیمه مرکزی دلیل این تعلیق را کشف حجاب تعدادی از کارکنان کارگزاری «ازکی» عنوان کرد و گفت: دیروز در جلسه کمیته کشف حجاب در بیمه مرکزی مقرر شد با رای کمیته انضباطی حکم این کارگزاری تعلیق شود تا مرجع قضایی در مورد آن حکم دهد.

استادهاشمی در مورد اینکه آیا پرونده شرکت کارگزاری متخلف به مراجع قضایی ارسال شده است؟ اظهار داشت: به زودی این پرونده را به مراجع قضایی ارسال می‌کنیم تا در مورد آن حکمی صادر شود و تا زمانی که موانع رفع نشود، حکم تعلیق فعالیت به قوت خود باقی می‌ماند.

وی تأکید کرد: مردم می‌توانند برای خرید بیمه‌نامه از شرکت‌های بیمه‌ای و یا کارگزاری‌های مجوزدار دیگر مراجعه کنند و کارگزاری «ازکی» فقط یک پلتفرمی بود که مردم می‌توانست از طریق آن بیمه‌نامه‌ها را از شرکت‌های بیمه‌ای خریداری کنند و کسانی که تاکنون از این پلتفرم خریداری کرده‌اند، مشکلی در بیمه‌نامه‌هایشان ایجاد نمی‌شود.

انتشار ویدیو در اینترنت 

طی روزهای اخیر ویدیو و عکسهایی از فضای داخلی شرکت ازکی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود و برخی کاربران به دلیل وجود کارکنان بی حجاب در این شرکت خواستار برخورد با این شرکت شده بودند. 

استارتاپ ازکی روز گذشته بیانیه‌ای در اینستاگرام منتشر کرد و در آن با اشاره به انتشار این محتواها در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: «محتواهای این موارد بدون اطلاع و اجازه این شرکت منتشر شده، بیان کننده مواضع رسمی ازکی نیست. ازکی همچنین خود را به عنوان یک کسب و کار پیشروی ایرانی ملزم به رعایت قوانین رسمی کشور می‌داند. »

به دنبال این موضوع خبرگزاری تسنیم شب گذشته از ایجاد پرونده تخلف برای این شرکت به خاطر مسئله حجاب خبر داده و احتمال تعلیق مجوز آن را اعلام کرده بود. 

اول دیجی‌کالا بعد ازکی 

این دومین شرکت استارتاپی طی روزهای اخیر است که به دلیل انتشار عکسهایی از کارکنانش با چالش مواجه می‌شود. دفتر مرکزی شرکت دیجی‌کالا از هفته پیش به دلیل انتشار تصویر بی حجاب یکی از کارکنانش پلمپ شده و کارکنان آن دورکار هستند. 

همچنین انتشار تصاویری مشابه از استارتاپ طاقچه نیز باعث شد برخی از ناشران مذهبی خواستار لغو فروش کتاب‌های خود روی این پلتفرم خواندن شوند. 

طاقچه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که عکسی که از این شرکت منتشر شده یک ماه قبل و بعد از خداحافظی یکی از همکاران مقابل دیوار بیرونی و خارج از فضای کاری طاقچه گرفته شده و در هیچ یک از حساب‌های رسمی طاقچه انتشار یافته است. 

در این بیانیه آمده است :  طاقچه پلتفرمی برای دسترسی به انواع کتاب‌های صوتی، الکترونیکی و چاپی است که مانند تمام کسب‌وکارها در چارچوب قوانین کشور فعالیت می‌کند. این شرکت در حدود یک دهه فعالیت خود در زمینهٔ کتاب کوشیده است متناسب با تمام سلیقه‌ها، انواع کتاب‌ها را در دسترس مخاطبان بگذارد. این‌که طاقچه توانسته است سهم مهمی در افزایش سرانهٔ مطالعهٔ کشور داشته باشد، به‌خاطر تلاش‌های بی‌وقفهٔ همکاران توانمند خود بوده است.

۳. در پی حاشیه‌های ایجادشده، بعضی ناشران، خارج از چارچوب قراردادی که با طاقچه دارند، خواستار فسخ آن شده‌اند. طاقچه ضمن پذیرش این درخواست، فرایند فسخ را در دستور کار قرار داده است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    به عبارتی هر کسب و کار موفق می تواند مورد بغض و ممنوعیت قرار گیرد ، وشاید هر نوع ابتکار و افکار نوین مطلقا ممنوع ، احتمالا ماشین حساب هم ابزار ممنوعه محسوب و چرتکه جایگزین شود
  • شهریار IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    اولویت اول مملکت رو درست تشخیص دادیم؟!!! با مقایسه خبرهای کشور خودم با سایر کشورها فقط باید ...

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار