۳ استراتژی برای مواجهه با کاهش زمان سخنرانی شما

توصیه‌ هاروارد بیزنس‌ری‌ویو برای اینکه روز ارائه غافلگیر نشوید
۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
۳ استراتژی برای مواجهه با کاهش زمان سخنرانی شما

فردای اقتصاد: یکی از متداول‌ترین و ناخوشایندترین غافلگیری‌هایی که ممکن است به‌عنوان یک سخنران با آن مواجه شوید، کوتاه شدن وقت سخنرانی یا مصاحبه‌تان است. شاید یک مشکل فنی پیش بیاید که باعث تاخیر شود، یا شاید سخنرانی(های) قبلی طولانی شده باشد. وقتی کمتر از آنچه انتظار داشتید زمان در اختیار دارید، چگونه می‌توانید همچنان ارائه یا سخنرانی خود را اجرا کنید؟ نشریه هاروارد بیزنس ری‌ویو این سه استراتژی را به شما پیشنهاد می‌کند.

با دو نسخه از ارائه خود آماده شوید. یک اسلاید مفصل و یک اسلاید کوتاه و پشتیبان تهیه کنید — و ارائه هر دو را از ابتدا تا انتها تمرین کنید. اگر به دلیل محدودیت زمانی پیش‌بینی‌نشده مجبورید کوتاه‌تر را انتخاب کنید، حتماً به شنوندگان خود اطلاع دهید که پس از جلسه، اطلاعات بیشتری را ارائه خواهید کرد.

سرفصل‌ها را ارائه کنید. برای هر اسلاید فقط سرصفحه‌های ساده ننویسید. در عوض، تیترهای کامل و توصیفی بنویسید که داستان را بیان می‌کند. به عنوان مثال، به جای اینکه اسلاید خود را «چشم انداز اقتصادی ۲۰۲۳» عنوان کنید، بنویسید «چشم انداز اقتصادی سال ۲۰۲۳ خوش بینانه است». این ترفند کوچک، اطلاعات مهم و خط پایین را در بالا برجسته می‌کند و انجام سریع ارائه شما را آسان‌تر می‌کند.

عذرخواهی نکنید، همکاران خود را زیر سوال نبرید یا عصبانی نشوید. طوری رفتار  کنید که گویی دقیقاً نسخه‌ای است که همیشه قصد ارائه آن را داشتید. اگر این کار را انجام دهید، به احتمال زیاد مخاطبان شما نتوانند تفاوت را تشخیص دهند.


منبع: HBR

نویسنده: دبورا گریسون

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار