۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
تپسی در یک قدمی درآمد ۱۰۰ میلیاردی

تپسی در تیر ماه موفق به شناسایی درآمد ۹۱ میلیارد تومانی شده و رکورد جدیدی را برای خود به ثبت رسانده است.

فردای اقتصاد: شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس که اکثر ما آن را با نام «تپسی» می‌شناسیم و سهام آن نیز با همین نماد به عنوان اولین استارتاپ پذیرفته شده در بورس تهران معامله می‌شود، روز گذشته گزارش عملکرد ماهانه خود برای تیر ماه سال جاری را منتشر کرد و نشان داد که رکوردشکنی‌های آن در بخش درآمدهای ماهانه همچنان ادامه دارد و اکنون در یک قدمی شناسایی درآمد ۱۰۰ میلیارد تومانی قرار گرفته است.

تپسی در یک قدمی درآمد ۱۰۰ میلیاردی
روند یکساله درآمدهای ماهانه تپسی

تپسی پس از تامین مالی از طریق افزایش سرمایه پس از عرضه شدن در بازار سهام، مسیر رو به رشدی را طی کرده و توانسته درآمدهای ماهانه خود را با شیب خوبی طی یک سال گذشته افزایش دهد به طوری که در تیر ماه سال ۱۴۰۲ با ثبت عدد نزدیک به ۹۱ میلیارد تومانی، علی‌رغم ثبت یک رکورد جدید، رشد ۷۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه و ۱۳ درصدی را نسبت به ماه گذشته خود تجربه کرده است. عمده رشد درآمدزایی شرکت طی ماه‌های گذشته را می‌توان به افزایش تعداد سفر (که نشان از افزایش سهم بازار دارد) و افزایش نرخ هر سفر نسبت داد.

اولین استارتاپ بورسی ایران از لحاظ وضعیت سودآوری نیز در شرایط بسیار مناسبی قرار دارد به طوری که روند سود خالص شرکت در سال ۱۴۰۱ با ثبت عدد ۸۷.۲ میلیارد تومانی، از یک رشد نمایی خبر می‌دهد که یکی از مولفه‌های سودآوری استارتاپ‌های موفق است. تپسی در بهار سال جاری نیز توانسته به سود خالص ۳۳.۲ میلیارد تومانی دست یابد که نسبت به مدت مشابه افزایش ۱۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

تپسی در یک قدمی درآمد ۱۰۰ میلیاردی
روند سود خالص تپسی از سال ۱۳۹۸ تا بهار ۱۴۰۲

سود خالص شرکت در سه ماهه ابتدایی سال جاری، بالغ بر ۳۸ درصد از کل سود سال ۱۴۰۱ بوده و این درحالیست که مدل کسب و کار تاکسی آنلاین به دلیل تعطیلات ابتدایی سال، درآمد و سود کمتری نسبت به فصول دیگر شناسایی می‌کند. بنابراین می‌توان اینگونه برداشت کرد که احتمالا سود تپسی در سال ۱۴۰۲ بتواند با فاصله قابل قبولی از سود سال گذشته سبقت بگیرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • Davood IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    راننده کارمیکنه سودش برای این شرکت‌ها می‌باشد تاکی باید این رانندها زیر ظلم باشند

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار