۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
صعود تکنیکالی بورس چه زمانی آغاز می‌شود؟

به گفته شاهرخ شریعتی، ۳ ماه سوم یا ۳ ماهه چهارم سال جاری بازار سهام می‌تواند روزهای تلخ کنونی را جبران کند.

فردای اقتصاد:  این کارشناس بازار سرمایه معتقد است شاخص کل که سقف تاریخی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد را از دست داد، اکنون خط روند در محدوده یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد را می‌توان به عنوان نقطه امید این روزها در نظر گرفت. افزایش حجم معاملات می‌تواند به عنوان محرک در این زمینه بشمار رود.

شاهرخ شریعتی در برنامه روز دوشنبه بورسان عنوان کرد: با توجه به وضعیت شاخص‌های صنایع، طبعا انتظار رشدی از شاخص کل نمی‌توان داشت.

وی با اشاره به نمودار معیار هم وزن بازار خاطرنشان کرد: در شاخص هم وزن بهتر می‌توان کلیت بازار را رصد کرد. با توجه به تلاقی فن‌گن ۱*۲ با سطح ۳۸ درصدی فیبوناچی انتظار می‌رود در چنین موقعیتی اصلاح به اتمام برسد.

شریعتی ادامه داد: اکنون بازار در حال پرایس گزارشات ۶ ماهه است. افزایش نرخ برق، گاز، خوراک و سوخت در کنار موضوعاتی پیرامون افزایش تعرفه در گزارشات آتی حائزاهمیت خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه سناریوی بازگشت بورس را مرتبط با وضعیت دلار دانست و افزود: دولت فقط تا محدوده‌ای می‌تواند ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی را کنترل کند. این تجربه تلخ در دوره بهمنی سکاندار سابق بانک مرکزی (دلار یک هزار تومانی) و دوره جهانگیری معاون اول رییس جمهور سابق (دلار ۴۲۰۰ تومانی) تکرار شده است.

واقعیت اقتصاد بدین صورت خواهد بود که تعادل شکننده بالاخره از دست دولت خارج شود.

به گفته شریعتی، در صورتی که دارایی‌های بلوکه شده به نحوی آزاد شود که دولت بتواند از طریق واردات ارزان کالا تورم را سرکوب کند، شکست نرخ دستوری (۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان) به تعویق خواهد افتاد.

سناریویی پیرامون جهش دلار در ۳ ماهه پایانی سال وجود دارد. در این حالت دلار ناشی از هیجانات می‌تواند تا محدوده ۹۰ هزار تومانی رشد کند.

۳ ماه سوم یا ۳ ماهه چهارم سال جاری بازار سهام می‌تواند روزهای تلخ کنونی را جبران کند.

امروز در برنامه بورسان؛ شاهرخ شریعتی کارشناس بازار سرمایه وضعیت تکنیکال شاخص‌ها و صنایع بورسی را تشریح کرد. محسن ممقانی کارشناس موسسه پژوهش و مشاوره انرژی سلوشن هم در ادامه به بررسی خروجی سیاست‌گذاری‌هایی که با هدف کنترل تورم انجام شد، پرداخت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • Man IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    وجدانن‌الکی‌ملت‌را‌امیدوارنکنید..چندسالاست‌که‌باهمین‌روش.دانه پاشی میکنندوجیب سهامداران راخالی میکنند..همیشه باترفندتبلیغات وشایعات نوسان حسابی ازبازارمیگیرند..پولشویی میکنند..دزدی می‌کنند هرکاری میکنند نمیدانم ولی به سودسهامدارکا ی نمی‌کنند..همه چیز سیصدبرابرشده ولی قیمت سهام ارزان‌شده
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    کشورهایی وجود دارند که بورس دستوری داشته باشند ؟

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار