۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶
توییتر به طور کامل به X تغییر کرد

با تغییر لوگوی آبی توییتر به X روی اپلیکیشن آی او اس حالا نام و لوگوی یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی به طور کامل تغییر کرده است. 

فردای اقتصاد - با تغییر لوگوی آبی توییتر به X روی اپلیکیشن آی او اس حالا نام و لوگوی یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی به طور کامل تغییر کرده است. 

ایلان ماسک طی روزهای اخیر به خاطر کنار گذاشتن نام توییتر بسیار خبرساز شده بود و حالا با نصب علامت X روی ساختمان اصلی توییتر در سانفرانسیسکو و همچنین در اپلیکیشن‌های اندروید، آی او اس و وب این تصمیم جنجالی را به طور کامل اجرایی کرده است. 

پیش‌تر اعلام شده بود ایلان ماسک به دنبال آن است که اساسا مسیر کسب و کار توییتر را از طریق برند ایکس به سمت یک سوپراپلیکیشن و پلتفرم اجتماعی تغییر دهد و این کار می‌تواند باعث میلیاردها افت ارزش برند توییتر تمام شود.

ایده ماسک برای پیش برد برند X گرته‌برداری از مدل اپلیکیشن چینی وی‌چت است که امروزه کاربران چینی هر کاری را با آن انجام می‌دهند. از خرید اینترنتی گرفته تا پرداخت‌های بانکی وخرد توسط اپلیکیشن وی‌چت در چین انجام می‌شود.

در همین زمینه بخوانید: پشت تغییر نام توییتر چیست؟

توییتر به طور کامل به X تغییر کرد

پل کروگمن: ایلان ماسک روی خط نابودی توییتر است

پل کروگمن برنده نوبل اقتصاد در یادداشت تازه‌ای که در نیویورک تایمز نوشته به این تغییر لوگو و نام توییتر انتقاد کرده و معتقد بوده که این تغییر بی جهت انجام گرفته است. 

کروگمن معتقد است که به رغم تمام اشکالاتی که این تغییر به ماهیت کسب وکار توییتر ( X فعلی) وارد کرده اما برای نابودی پلتفرم‌ها و رها کردن  تصمیمات نادرست زیادی لازم است. چیزی که به اعتقاد این برنده نوبل اقتصاد ماسک در حال کار روی آن است. 

این استاد اقتصاد معتقد است که این تغییر بدون دلیل روشن صورت گرفته و ماسک اساسا برای این تغییر فکر نکرده است همچنانکه وقتی مدیرعامل شرکت پی‌پال ( از مشهورترین شرکتهای پرداخت آنلاین ) شد می‌خواست نام x.com را جایگزین آدرس آن کند اما با مخالفت بسیاری مواجه شد و سرانجام خودش از مدیرعاملی این شرکت کنار گذاشته شد. 

به گفته کروگمن نام‌های تجاری مشهور وفاداری مشتری را القا می‌کنند و شرکتها نباید به راحتی و به سرعت آن را تغییر دهند. او به نام گوگل اشاره می‌کند که به رغم تغییر نام شرکت به آلفابت همچنان حفظ شد. 

این اقتصاددان معتقد است که توییتر نام بسیار مناسبی برای این پلتفرم بود که تناسب خوبی با موضوع گپ و گفت بین مردم داشت. لوگوی توییتر هم خوب بود فورا قابل تشخیص بود و بدون هیچگونه مفاهیم آشکار منفی در آن در ذهن مردم حک شده بود. 

اما ماسک این لوگو را با X عوض کرده است. نامی خشن که هیچ‌ ارتباطی با آنچه این پلتفرم انجام می‌دهد ندارد. 

به اعتقاد کروگمن لوگوی X حال و هوای یک نماد سیاسی اقتدارگرا را دارد مانند نشان Z روی لباس سربازان روسیه در حمله به اوکراین یا برخی نمادهای تاریخی دیگر. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار