۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
هدف بورس و دلار تا انتهای ۱۴۰۲

نائب رئیس هیات مدیره سبدگردان نوین‌نگر آسیا معتقد است رشد حدود ۱۰ تا ۲۰ درصدی تا پایان سال برای نرخ ارز دور از ذهن نیست اما نمی‌توان انتظار جهش جدی داشت.

فردای اقتصاد: اشکان چهره‌نگار، نائب رئیس هیات مدیره سبدگردان نوین‌نگر آسیا معتقد است، پول حقیقی در حال ورود به صنایعی بوده که در چند وقت اخیر افت‌های زیادی را متحمل شدند. این رویداد نشان از هوشمندی بازار دارد. صنایعی همچون سیمان که در هفته‌های اخیر توام با نزول بازار افت چندانی را تجربه نکردند، امروز با خروج پول همراه شدند. در مقابل ورود پول به سهولت در صنایعی نظیر خودرو و فلزات اساسی صورت گرفت.

وی در ادامه نگاهی به چشم‌انداز نرخ ارز تا پایان سال انداخت و خاطرنشان کرد: متغیرهای زیادی در نرخ دلار تاثیرگذارند. تا پایان سال نیز دلار افزایشی را تجربه می‌کند اما نه جهشی جدی.

چهره‌نگار ادامه داد: برای اسکناس آمریکایی صعودی در محدوده ۱۰ تا ۲۰ درصد دور از ذهن نیست. با فرض دلار ۶۰ هزار تومانی؛ به دلیل این که بخش عمده بورس کشور با دلار نیمایی (فروش و بهای تمام شده) قیمت‌گذاری می‌شوند باید توجه داشت که نرخ بازار آزاد تغییری را در روند حرکت صنایع ایجاد نخواهد کرد.

به گفته وی، تجربه نشان می‌دهد دلار آزاد شروع به حرکت می‌کند در ادامه هنگامی که اختلاف نرخ آزاد و نیما زیاد می‌شود، نرخ نیما هم شروع به رشد می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه درباره چرایی خوش‌بینی به عرضه خودرو در بورس کالا گفت: در سال گذشته عرضه خودرو در بورس کالا تجربه شد. در واقع شرکت توانست نرخ‌هایی که در مصوبه شورای رقابت وجود داشت را بعضا با ۲ برابر قیمت به فروش برسانداین رویداد بنیادی و کسب درآمد مشمول شرکت خودرویی شد و طبیعتا میزان سودآوری نیز افزایش پیدا کرد.

چهره‌نگار با اشاره به دیگر سیگنال عرضه خودرو در بورس به کلیت بازار عنوان کرد: می‌توان امیدوار بود که قیمت‌گذاری دستوری با چنین اتفاقی برای تمام صنایع از بین رود.

در برنامه امروز بورسان، اشکان چهره‌نگار نائب رئیس هیات مدیره سبدگردان نوین‌نگر آسیا به تشریح وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی بازار سهام پرداخت. مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه هم در ادامه وضعیت معاملات در بورس کالای ایران را بررسی کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • مجید IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    خودروهای داخلی تا دو سال آینده در سامانه یک پارچه پیش فروش شده ، اگر خودروهای مونتاژی بدون مشتری که تفاوت قیمت چندانی با آزاد نداره وارد بورس شود که باز هم مشتری نداره اگر اوضاع سیاسی کشور بهتر شود دلار آزاد هم کاهشی میشه و بالعکس من موندم شما کارشناس نماها چه شکلی پیش بینی می کنید

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار