۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
چین هم پول ایران را بلوکه کرد؟ / خبر جدید درباره قیمت بنزین

وزیر امور اقتصاد و دارایی درمورد اظهار نظر رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت قبل درخصوص انتشار اوراق نیز گفت: نیازی به مناظره نیست. آقایان باید جواب دهند که چرا تا این اندازه بدهی ایجاد کرده‌اند؛ بیش از نیمی از کل اوراق سال ۱۴۰۱ برای بازپرداخت بدهی دولت قبل پرداخت شده است.

ایسنا: سید احسان خاندوزی در جمع خبرنگاران بر این نکته تاکید کرد که هیچ طرحی مبنی بر افزایش قیمت بنزین در دولت وجود ندارد.

وی درمورد اینکه آیا ایران پول بلوکه شده‌ای نزد چین دارد یا خیر؟ توضیح داد: هرچیزی که به عنوان منابع ایران در چین وجود دارد، فقط برای اجرای پروژه‌های فایننسی است که چینی‌ها در ایران انجام می‌دهند. در واقع یک سری از شرکت‌های چینی در بخش‌های مختلف راه، نفت و… پروژه‌هایی انجام می‌دهند و این مابه‌ازای هزینه‌هایی است که ایران قصد داشت بپردازد.

وی ادامه داد: این مسیر یک ورودی و یک خروجی دارد. یعنی هر ماه بانک مرکزی مبلغی را برای پروژه‌ها به این عدد اضافه و بابت پروژه‌ای که درحال انجام است بخشی را خرج می‌کند. این عدد هر روز فرق می‌کند.

وزیر اقتصاد در ادامه درمورد لایحه مقابله با رسوب کالا عنوان کرد: متن لایحه به دلیل اینکه برخی دستگاه‌ها از جمله ستاد مبارزه با قاچاق و وزارت کشور نکاتی داشتند که درمورد زمینه‌های گمرک و اموال تملیکی اختلاف نظر وجود داشت، لایحه در کمیسیون نگه داشته شده است تا اختلاف نظر برطرف شود و بعد به دولت ارسال خواهد شد.

خاندوزی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی به عنوان نهاد تنظیم‌گر بانک‌ها بسیار پافشاری کرد که سهم حدود هفت درصدی بخش مسکن از کل تسهیلات در سال گذشته به بیش از دو برابر افزایش پیدا کند، اظهار کرد: در قانون جهش تولید مسکن عدد ۲۰ درصد وجود دارد. بنابراین بانک‌ها در امسال باید بیش از گذشته تلاش کنند. بانک مرکزی پیگیر این موضوع است و وزیر راه و رئیس کل بانک مرکزی جلساتی با مدیران عامل بانک‌ها داشتند تا بانک‌هایی که عقب افتادگی دارند عقب ماندگی خود را جبران کنند.

وزیر اقتصاد در انتها بر این موضوع تاکید کرد که سمتی تحت عنوان جانشینی وزیر اقتصاد وجود ندارد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها