۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
مسیر بازارهای جهانی در هفته پیش رو

امیرحسام ذنوبی، عضو هیات موسس گروه آیس‌برگ، در برنامه بورسان امروز به بررسی آخرین وضعیت بازارهای جهانی و چشم‌انداز آن پرداخت.

فردای اقتصاد: این کارشناس عنوان کرد که پس از افزایش‌های سنگینی که در نرخ بهره اقتصادهای بزرگ دنیا داشتیم، اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که به دلیل شرایط موجود، انتظار برای توقف سیاست‌های انقباضی، موجب ثبات در بازارهای جهانی شده است. وی عنوان کرد که انتظار برای پاسخ به سوالاتی مانند اینکه این نرخ‌های بهره تا چه زمانی ثابت خواهد ماند و سیاست‌های انقباضی چه زمانی شروع می‌شود، بازارها را در محدوده‌های کم‌نوسانی باقی نگه‌ داشته است.

ذنوبی اعتقاد داشت که نگاه بازارها و فعالان اقتصادی در بازارهای جهانی در هفته‌های پیش ر به جلسه بانک‌های مرکزی است تا مشخص شود که اولین سیگنال از کاهش نرخ‌های بهره از کدام سمت خواهد بود. وی همچنین با اشاره به آمارهای خوبی که از بازار کار منتشر می‌شود عنوان کرد که البته بخشی از این آمارها به این دلیل است که بسیاری از افراد به دلیل افزایش نرخ تورم طی سال‌های گذشته به سمت شغل‌های دوم و سوم رفته‌اند و اعداد منتشر شده نشان‌ دهنده تعدادی شغل‌هاست نه افرادی که به کار مشغول‌اند اما با این حال همین آماری که وضعیت خوبی را نشان می‌دهد، موجب شده است که بازارهای جهانی با شرایط متفاوتی روبرو باشند.

ذنوبی در بخشی از صحبت‌های خود به شاخص پیش‌بینی پذیری اقتصاد اشاره کرد و عنوان کرد که این شاخص به خوبی نشان می‌دهد که اقتصاد در سطح جهانی، پیش‌بینی پذیری خود را از دست داده و در این میان عوامل متعددی اثرگذار هستند. وی اعتقاد داشت که شرایط حاکم بر اقتصاد جهانی، جنگ روسیه و اوکراین، تشکیل هیات بریکس و بسیاری از عوامل دیگر موجب شده‌اند که چشم‌انداز اقتصادی و ارزی دنیا با اما و اگرهای بسیاری همراه باشد که می‌تواند بر روند بازارها اثرگذار باشد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار