۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی کیست؟

اول سران آمریکا، ژاپن و کره جنوبی ۱۸ آگوست در کمپ دیوید جمع می‌شوند تا درباره خطر کره شمالی صحبت کنند. اتفاقی که قرار است در کره شمالی توسط معترضانی محکوم شود. زنی که پشت این محکومیت قرار دارد، کیم یو جونگ است.

دشمنان کره شمالی برنامه شلوغی در ماه آگوست دارند. اول سران آمریکا، ژاپن و کره جنوبی ۱۸ آگوست در کمپ دیوید جمع می‌شوند تا درباره خطر کره شمالی صحبت کنند. چند روز بعد آمریکایی‌ها و کره جنوبی‌ها مانور نظامی خواهند داشت. اتفاقی که قرار است در کره شمالی توسط معترضانی محکوم شود. زنی که پشت این محکومیت قرار دارد، کیم یو جونگ است. اما خانم کیم کیست و چگونه چنین قدرتی در رژیمی پیدا کرده که همه چیزش تحت سلطه رئیس یعنی کیم جونگ اون است؟

منتخب اکونومیست را هر روز در رادیو فردای اقتصاد بشنوید:


جواب ممکن است ساده باشد. او دختر دیکتاتور قبلی کره شمالی، کیم جونگ ایل است. پس او عضوی از خاندان کیم و خواهر و هم‌خون حاکم فعلی است. اما خون به تنهایی نمی‌تواند چنین پشتیبانی ایجاد کند که وی رئیس جمهور کره جنوبی را یک «گدای بدبخت گستاخ» یا آمریکا را «سگی برای پارس کردن» خطاب کند. خانم کیم یک برادر بزرگتر به نام کیم جونگ چول دارد که طبق گزارش‌ها برای رهبری زیادی نرم‌خو است. یک برادر ناتنی هم داشتند با نام کیم جونگ نام که سال ۲۰۱۷ با گاز کشته شد. 
به نظر می‌رسد حضور خانم کیم یو جونگ کنار برادرش، یک زمینه‌چینی برای رهبری آینده کره شمالی است. او حالا ۳۶ دارد، در سوئیس به مدرسه رفته و اولین بار در سال ۲۰۰۹ پشت سر پدرش در یک عکس در تلویزیون نشان داده شد. اما حضور عمومی وی طی سال‌های اخیر پررنگ شده، جایی که در سال ۲۰۱۸ به المپیک زمستانی در کره جنوبی رفت و در دیدار کیم جونگ اون با ترامپ نیز برادرش را همراهی می‌کرد. در سال ۲۰۲۰، وی برای اولین بیانیه‌ای با نام خودش منتشر کرد. آینده خانم کیم هنوز نامعلوم است؛ اما شایعاتی وجود دارد که کیم جونگ اون سلامتش در خطر است و او قرار است جایگزین برادرش شود. با این حال، تا زمانی که کیم جونگ اون زنده است، جان و آینده خانم کیم هم در دستان کیم جونگ اون است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha