۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
افزایش مداخله بازارساز در بازار دلار؟

با وجود برخی محرک‌های صعودی، رشد نرخ ارز امروز چندان با شتاب ادامه نیافت که موجب گمانه‌زنی‌هایی از افزایش عرضه شده است.

فردای اقتصاد: قیمت دلار که دیروز با ارزیابی منفی بورل، هماهنگ‌کننده مذاکرات وین دوباره به بالای مرز ۳۰ هزار تومان صعود کرده بود امروز هم بالای این مرز باقی ماند، هر چند تصور می‌شود عرضه بازارساز رشد دلار را محدود کرد. نرخ فروش دلار در بازار تهران امروز با افزایش ۷۰ تومانی به ۳۰۲۵۰ تومان رسید و البته سقف ۳۰۲۸۰ تومانی را هم تجربه کرد.

قیمت دلار این روزها از چند جهت تحت فشار قرار گرفته است. اولا، امید معامله‌گران به احیای زودهنگام برجام در حال کمرنگ شدن است. این اتفاق از تعطیلات آخر هفته گذشته پس از آخرین مکاتبات تهران و واشنگتن افتاد. ثانیا، تقاضای ارز زوار اربعین و همچنین تقاضای ارز مسافرتی که معمولا در اواخر تابستان اوج می‌گیرد هم به افزایش قیمت‌ها کمک کرده‌اند. اما با وجود این، دلار رشد چشمگیری را تجربه نمی‌کند و محدوده نوسان آن محدود شده است. فعالان بازار ارز علت را افزایش عرضه بازارساز می‌دانند. ایمنا امروز به نقل از هوشنگ شیشه‌بران، رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان نوشت «اقدامات اخیر بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز» باعث تثبیت نسبی در قیمت طلا و سکه شده بود. روزنامه دنیای اقتصاد هم از تزریق ارز به بازار خبر داده است. البته به نظر می‌رسد همچنان محرک اصلی بازار ارز و طلا، افزایش انتظارات تورمی ناشی از ترس تشدید تحریم‌هاست.

افزایش مداخله بازارساز در بازار دلار؟
قیمت دلار در بازار آزاد امروز به ۳۰۲۵۰ تومان رسید

در بازار سکه و طلا هم بار دیگر میزان حباب سکه (طبق تعاریف رایج) به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. حباب سکه اکنون تقریبا حدود ۱۳ درصد از قیمت سکه را تشکیل می‌دهد. امروز بهای هر سکه امامی تحت تاثیر افت ۰.۱ درصدی قیمت طلای جهانی به همین میزان کاهش را تجربه کرد و به حوالی ۱۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسید.

افزایش مداخله بازارساز در بازار دلار؟
حباب سکه به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافت

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار