۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
خط انتقال آب از خلیج فارس؛ محرک توسعه و ثروت آفرینی صنایع معدنی نواحی مرکزی

مدیر عامل شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس، اقدامات و برنامه های این شرکت برای تامین آب صنایع معدنی را اعلام کرد.

به گزارش فردای اقتصاد و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل ایمیدرو، احسان انصاری با اشاره به اینکه نخستین ابر پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران توسط این شرکت (WASCO) انجام شده، تصریح کرد: در خط نخست، ۱۳۰ میلیون مترمکعب آب در سه قطعه به طول ۸۳۰ کیلومتر تحویل صنایع معدنی بزرگ این کشور شد.

وی با بیان اینکه شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس در سال ۱۳۹۲ توسط شرکت های معدنی و صنعتی گل گهر، ملی صنایع مس ایران و معدنی و صنعتی چادرملو تاسیس شد، خاطرنشان کرد: شرکت های مذکور برای اجرای طرح های توسعه خود نیاز مبرمی به آب داشتند که با مطالعات صورت گرفته، بهترین گزینه برای دسترسی به آب پایدار، انتقال آب از خلیج فارس شناسایی شد.

مدیر عامل شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس ادامه داد: هرچند در ابتدا این طرح، جاه طلبانه و امری محال به نظر می رسید اما با همکاری سهامداران و راهبری ایمیدرو، خط نخست انتقال آب، به واقعیت پیوست و افتتاح شد.

به گفته وی، با خط انتقال آب خلیج فارس، شرکت های سهامدار، نیروی مضاعفی برای اجرای طرح های توسعه خود گرفته اند و با اجرای این طرح ها ثروت آفرینی از منابع خدادادی، رنگ جدی¬تری به خود گرفته است.

انصاری با اشاره به اقدامات رییس هیات عامل ایمیدرو، گفت: این سازمان به صورت مستمر پیگیر پروژه های انتقال آب و رفع چالش های موجود است.

انتقال آب به مناطق کم برخوردار هرمزگان

وی افزود: در راستای مسوولیت های اجتماعی، این شرکت متعهد شده است که سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب آب را تقدیم مناطق کم برخوردار استان هرمزگان کند.

 به گفته مدیر عامل شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس تاکنون شهرهای بندرخمیر، رضوان و شهر علوی از این ماده حیاتی برخوردار شده اند.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن طرح یاد شده، صنایع متعدی در فلات مرکزی کشور خواستار بهره گیری از این آب برای گسترش کسب و کار خود شده اند که این شرکت، در حال برنامه ریزی و اجرای انشعاب از کریدور حیات بخش خلیج فارس به صنایع متقاضی است که خود عاملی برای توسعه این مناطق خواهد بود.

انصاری تاکید کرد: شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس ماموریت دیگری یافته است تا ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب در سال را در اقدامی دیگر، به صنایع و معادن مناطق مرکزی ایران انتقال دهد که این مهم با همکاری مسوولان وزارت صمت و ایمیدرو میسر خواهد بود.

به گزارش فردای اقتصاد و به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی اسلام پناه معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملی استاندارد در حاشیه بازدید از بندر شهید باهنر بندرعباس در جمع خبرنگاران گفت: یک هزار دستگاه خودروی النترا، امروز ترخیص خواهد شد و به نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ترخیص این خودروها می‌تواند در تنظیم بازار خودرویی کشور، نقش‌آفرینی، کند، افزود: این محموله پیش از این اظهار نشده بود که ما از صاحب کالا درخواست کردیم این کار را انجام دهند و کارشناسان استاندارد نیز در محل حاضر هستند تا تطابق‌های لازم را برای ترخیص انجام دهند.

 اسلام پناه تصریح‌کرد: هر جا که احساس شود مانعی برای واردات وجود دارد در جهت رفع رجوع و تسهیل امور حضور پیدا خواهیم کرد و شرایط را به نحوی رقم خواهیم زد که گشایش ویژه‌ای ایجاد شود.

رییس سازمان ملی استاندارد، خاطرنشان‌کرد: سیاست دولت این است که به نظارت‌های میدانی و عملیاتی گره‌های موجود در مسائل مختلف را باز کند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha