۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
مسکن چقدر گران شد؟

اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

بورس روز گذشته متعادل و منفی بود. به طوری که شاخص کل افت ۵،۹۴۶ واحدی (معادل ۰.۴۲ درصد) را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن اما با رشد ۰.۱ درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد به ۲،۴۰۲ هزار میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی و در بین نمادها گشان، های‌وب و خزامیا بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

حدود ۸۹ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای آسیاتک و خدیزل بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای خساپا و فارس داشتند.

وزیر صمت: روندهای موجود با وجود ادامه تورم بالای حاکم بر کشور، مثبت است و جهت‌گیری آینده محل امیدواری است.

رئیس پلیس فتا: در ۵ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۳۰۰ پرونده کلاهبرداری در حوزه رمزارزها تشکیل شده است در حالی که آمار سال ۱۴۰۰ برابر با ۲۲۹۳ پرونده بوده است.

سخنگوی وزارت صمت: ثبت‌نام سومین دوره قرعه‌ کشی یکپارچه خودرو از فردا ۱۶ شهریور به مدت سه روز انجام می‌شود.

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای اعلام کرد: تمامی حساب‌های سپرده بانکی اشخاص حقوقی، حساب تجاری محسوب می‌شوند.

بر اساس خبرهای رسیده، توافق کی‌روش با فدراسیون فوتبال ۴ ماهه و تا پایان جام‌جهانی است و مبلغ آن ماهانه پرداختی به کی‌روش  ۵۰ هزار یورو است.

معاون مالی و اقتصادی شهری شهرداری تهران: ۴ همت از املاک شهرداری برای تعادل بازار مسکن در بورس عرضه می‌شود.

سخنگوی دولت: ۷۰۰ میلیون یورو تفاهم نامه همکاری اقتصادی در زمینه خودروسازی با روسیه امضا شده است که به صورت روبل-ریال در حال انجام است.

وزیر ورزش: قرار است در مرحله اول ۵۱ درصد سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش غیردولتی اختصاص یابد.

رئیس سازمان انرژی اتمی: در نظر داریم سهم برق هسته‌ای در سبد انرژی کشور را به ۲۰ درصد برسانیم.

طبق گزارش جدید بانک مرکزی در ماه گذشته متوسط قیمت هر متر مربع املاک مسکونی به ۴۲.۷ میلیون تومان رسیده است که رشد ۲.۵ درصدی در قیاس با ماه گذشته را نشان می‌دهد. همچنین در بازه یک ساله هم قیمت مسکن در پایتخت با رشد ۳۸ درصدی مواجه شده است.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق: باتوجه به رقابت نانوشته ایران و عراق در بازار نفت و انرژی و همچنین رقابت ایران و عربستان در تأمین زیرساخت‌های انرژی در عراق، باید گفت دوران پسابرجام همزمان آغاز دوران رقابت بین دو کشور و تغییر فضا و سپهر سیاسی اقتصادی-اجتماعی بین دو کشور نیز خواهد بود. یعنی باید گفت رسیدن به ترازهای تجاری ذکر شده توسط مقامات ایرانی در رسانه‌ها بیش از آنکه رنگ واقعیت به خود بگیرد در واقع بیشتر از جنس آمال و آرزو خواهد بود.

لاپید، نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی با اشاره به تلاش‌های این رژیم برای جلوگیری از توافق هسته‌ای گفت که تل‌آویو هنوز نمی‌داند می‌تواند مانع توافق هسته‌ای با ایران شود یا خیر.

سخنگوی دولت اعلام کرد: چهار موضوعی که رئیس‌جمهور برای ادامه مذاکرات اتمی بیان کرده‌اند باید رعایت شود. آنچه در توافق مدنظر است نخست، تضمین‌های اطمینان آور، دوم راستی آزمایی عینی و عملی نسبت به رفع تحریم‌ها، سوم رفع تحریم‌ها به صورت معنادار و پایدار و چهارم بسته شدن ادعاهای سیاسی در رابطه با پادمان است.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی: واضح است که ایران خلاها و ابهامات را نخواهد پذیرفت. من مطمئن نیستم که اتحادیه اروپا فراموش کرده باشد که چه کسی مسئول وضعیت فعلی است.

سخنگوی کاخ سفید: اگر ایران آماده پایبندی به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ باشد ما نیز آماده انجام همان کار هستیم. ما برای تمام سناریوها - چه بازگشت به توافق هسته‌ای محقق شود چه به سرانجام نرسد - آماده هستیم. هنوز شکاف‌هایی با ایران وجود داشته و بایدن هرگز توافقی را که در راستای منافع آمریکا نباشد، با ایران امضا نخواهد کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار