۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
خبرهای جدید از لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور

در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، آخرین اقدامات و پیگیری‌ها در خصوص «حقابه هیرمند»، «آزادی زندانیان ایرانی در امریکا» و «لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور» مورد بررسی قرار گرفت.

تسنیم: ابوالفضل عمویی در تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره آخرین اقدامات برای تأمین حقابه هیرمند، گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، امروز با وزیر امورخارجه و معاونان وی جلسه مشترکی برگزار کردند.

وی افزود: در این جلسه، آقای کاظمی قمی، نماینده ویژه ایران در افغانستان، با تشریح آخرین وضعیت موضوعات دوجانبه در روابط ایران و افغانستان، از جمله پیگیری موضوع حقابه رود هیرمند، گفت: در پیگیری این موضوع جدی هستیم و بازدید هیات ایرانی از دهرآود اجرای بخشی از معاهده توسط هیات حاکمه کابل بود.

وی اظهار کرد: در این جلسه آقای امیرعبداللهیان و همکارانش اقدامات وزارت امور خارجه برای حمایت از ایرانیان خارج از کشور، تسهیل مراسم پیاده روی اربعین حسینی و همچنین اقدامات مقابله‌ای وزارت امورخارجه برای مقابله با اهانت به قرآن کریم در کشورهای اروپایی را تشریح کردند.

وی تصریح کرد: آقای باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه هم روند آزادی زندانیان ایرانی در امریکا و آزاد شدن منابع مالی مسدود شده ایران در کره جنوبی و پیگیری رفع تحریم‌ها را تشریح کرد.

آقای عمویی بیان کرد: نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم با تبیین نظرات خود بر همکاری مجلس با وزارت امور خارجه در تصویب “لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور” تاکید کردند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها