۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
رونمایی از محصولات جدید نوبیتکس در رویداد «دیفای دی»

شرکت نوبیتکس در رویدادی تحت عنوان دیفای‌دی از محصولات جدیدی در بستر محصولات غیرمتمرکز حوزه بلاکچین رونمایی کرد. 

فردای اقتصاد -  شرکت نوبیتکس در رویدادی تحت عنوان دیفای‌دی از محصولات جدیدی در بستر محصولات غیرمتمرکز حوزه بلاکچین رونمایی کرد. 
در ابتدای این رویداد وحید شامخی معاون توسعه کسب وکار نوبیتکس از فرصت‌های دیفای برای اقتصاد دیجیتال گفت. به گفته شامخی، سرعت رشد دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز حتی از سرعت رشد هوش مصنوعی مولد هم بیشتر بوده است.

شامخی توضیح داد که مفهوم دیفای در دنیا  بسیار جوان است و از سال ۲۰۱۷ و دو سال بعد از شکل‌گیری اتریوم شروع شده است. به دنبال آن پروژه‌های دیفای و بسترهای مبادله مختلفی در دنیا به خصوص آمریکای شمالی و آسیای شرقی شکل گرفته‌اند. 
رشد دیفای باعث شده که شرکتهای بزرگی مثل ادوبی و مرسدس بنز روی توسعه پلتفرم‌هایی در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.
در ادامه این رویداد  امین شمس استاد دانشگاه ایالتی اوهایو ساختارهای کلی پروژه‌های دیفای را شرح داد. به گفته شمس کل ارزش دارایی‌های قفل شده در دیفای ۸۸ میلیارد دلار  و تعداد صرافی‌های غیر متمرکز به سرعت در حال رشد است. 
به گفته شمس صرافی‌های غیر متمرکز که برای خرید و فروش رمزارزها مورد استفاده قرار می‌گیرند و حالا پلتفرم‌هایی در حال توسعه است  که حتی دارایی‌های غیر کریپتویی مثل سهام اپل را بتوان در این صرافی‌ها خرید و فروش کرد. 
شمس معتقد است که دیفای می‌تواند دنیای فایننس را متحول کند و خدمات مالی که سالها به صورت متمرکز ارایه شده به صورت کاراتر و دقیق‌تر و البته غیرمتمرکز به مردم ارایه شود. 
در ادامه رویداد دیفای دی، سه متخصص شناخته شده حوزه بلاکچین یعنی حمید باطنی، ضیا صدر و میثم رضایی در یک میزگرد درباره قوت‌ها و ضعف‌های دیفای به بحث پرداختند.  
امیرحسین راد مدیرعامل نوبیتکس هم در صحبتهای خود  به این اشاره کرد که بشر از آغاز به دنبال ایجاد ساختارهای متمرکز نبوده بلکه به خاطر مسائلی از جمله امنیت، اعتماد و استفاده جمعی از منابع، نهادهای ناظر و واسط متمرکز را ایجاد کرده است. به گفته راد فناوری بلاکچین با دیفای امکان تازه‌ای را به ما معرفی کرده تا این مشکلات را کنار بگذاریم. 
راد به این اشاره کرد که سهم جامعه ایرانی در اکوسیستم دیفای بسیار پایین است و خود شرکت نوبیتکس هم تلاش کرده از پنج سال گذشته تاکنون پلی بین دنیای متمرکز و غیر متمرکز ایجاد کند اما حالا دیگر یک پل برای ادامه مسیر کافی نیست. مدیرعامل نوبیتکس با معرفی لاکت ولت که یک کیف پول غیر امانی با زبان فارسی است گفت که این کیف پول با اتصال به بسترهای دیفای و پشتیبانی از شبکه‌های مختلف مثل بیتکوین و اتریوم و ترون ماموریت تازه‌ای را برای خود تعریف کرده است.
محصول دیگر نوبیتکس یعنی نوبی دکس یک صرافی غیر متمرکز به زبان فارسی است که مزیت‌هایی مختلفی برای معاملات کاربران ایجاد می‌کند. 
در پایان این برنامه هم نوبیتکس از راه‌اندازی  یک رقابت یک ماهه در حوزه دیفای خبر داد. هکاتون دیفای، بستر رقابت برنامه‌نویسان و محققان برنامه‌نویسی و بلاکچین برای ارائه پروژه های دیفای است که از 30 مرداد شروع شده و تا 31 شهریور ادامه دارد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار