۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱
رشد بازار تبلیغات دیجیتال در ایران

گزارشها نشان می‌دهد که میزان تبلیغات دیجیتال در دنیا به ۵۸۰ میلیارد دلار رسیده که که سهم ۶۵ درصدی از کل صنعت تبلیغات در سال گذشته را داشته است. 

فردای اقتصاد - گزارشها نشان می‌دهد که میزان تبلیغات دیجیتال در دنیا به ۵۸۰ میلیارد دلار رسیده که که سهم ۶۵ درصدی از کل صنعت تبلیغات در سال گذشته را داشته است. 

گزارش جدیدی که شرکت یکتانت با همکاری تعدادی از شرکتهای تحقیقاتی و یا فعال در صنعت تکنولوژی از وضعیت بازار تبلیغات دیجیتال در دنیا و ایران منتشر کرده نشان‌گر این است که بازار جهانی تبلیغات به سرعت در حال حرکت به سمت دیجیتال است. در این میان پیش‌بینی می شود رشد هزینه تبلیغات اینترنتی در سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۸.۴ درصد است. 

رشد بازار تبلیغات دیجیتال در ایران

بر اساس این گزارش بیشترین بودجه تبلیغات دیجیتال در آمریکای شمالی ( ۲۳۷.۷ میلیارد دلار) ، آسیا ( ۱۲۵.۷ میلیارد دلار) ، اروپا ( ۹۹.۶ میلیارد دلار) و استرالیا ( ۹۶.۵ میلیارد دلار ) بوده است. 

در همین حال استرالیا بیشترین نسبت اندازه بازار تبلیغات دیجیتال به تولید ناخالص داخلی (GDP) را دارد و این نسبت در این قاره ۵.۶۷ درصد است. 

آمارهایی از مصرف اینترنت در ایران 

گزارش یکتانت نشان‌گر این است که میانگین زمان استفاده روزانه از اینترنت در ایران ۱۶۹ دقیقه است. همچنین این گزارش نشان‌گر این است که نرخ استفاده از VPN در گروه‌های سنی مختلف برای ورد به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها بیش از ۸۰ درصد است. 

گردش مالی سالانه خرید و فروش وی پی ان در ایران در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۵ تا ۳۰ هزارمیلیارد تومان بوده است.

آمارهای این گزارش نشان می‌دهد میزان استفاده از وی پی ان در میان کاربران میانسال تقریبا برابر با این مقدار در میان کاربران جوان است 

آمارها نشان می‌دهد که نفوذ اینترنت پرسرعت سیار طی هفت سال اخیر ۳ برابر شده شده و به ۱۲۵.۱ درصد رسیده است. 

رشد بازار تبلیغات دیجیتال در ایران

رشد بازار تبلیغات دیجیتال در ایراناین گزارش حاکی است که خرید اینترنتی بعد از ارتباطات با خانواده و کسب اطلاعات، با ۶۵ درصد سومین دلیل ایرانیان برای استفاده از اینترنت است. خدمات بانکی، وقت‌گذرانی، تماشای فیلم و دنبال کردن اخبار سایر دلایل استفاده از اینترنت از ایران است. 

این گزارش حاکی است که ۸۹ درصد مردم ایران از طریق موبایل وارد وب فارسی می‌شوند. این میزان در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۷۴ درصد بود. 

همچنین نظرسنجی درباره توزیع اعتماد مردم نسبت به روش‌های تبلیغات دیجیتال نشان می‌دهد ۶۶ درصد ایرانیان حداقل به یکی از روش‌های تبلیغات دیجیتال اعتماد دارند.

آمارها نشانگر آن است که بازدید صفحات وب فارسی از طریق موبایل پیشتاز است و مقایسه ترافیک وب‌سایت‌ها طی شبانه روز نشان میدهد که کاربران موبایل از ساعت ۲ تا ۱۱ شب دارای بیشترین میزان ترافیک هستند در حالی که بر خلاف موبایل بازدید از طریق دسکتاب بعد از نقطه اوج ۱۲ ظهر به طور ثابت تا انتهای شب کم می‌شود.

آمارهایی از تبلیغات دیجیتال در ایران

این گزارش حاکی است که در سال گذشته بیش از ۸۰۰ میلیاردبار تبلیغ در وب سایت‌های ایرانی نمایش داده شده و نسبت بازدید کاربران از تبلیغات در فضای وب‌سایت‌های سیاسی و اجتماعی و آهنگ و موسیقی به کل بازدیدهای تبلیغات وب بسیار بالاست. 

امروزه هر کاربر ایرانی اینترنت به طور متوسط روزانه 35تبلیغ در وب‌سایت‌های ایرانی می‌بیند . آمارها نشان میدهد که شش ماه دوم سال گذشته به طور محسوسی رشد نمایش تبلیغ در وب‌سایت‌ها انجام گرفته است. 

همچنین این آمارها نشان‌گر آن است که از هر سه تبلیغ نمایش داده شد در وب یکی به موضعات زیبایی یا مالی و سرمایه‌گذاری مربوط شده است. 

رشد بازار تبلیغات دیجیتال در ایران

رشد بازار تبلیغات دیجیتال در ایران

همچنین مقایسه ۲۰ دسته بندی اصلی تبلیغ دهندگان و نسبت بودجه آنها به کل تبلیغات در وب در سال گذشته حاکی است که حدود ۴۰ درصد از کل بودجه تبلیغات وب به موضوعات مالی و سرمایه‌گذاری، زیبایی و سفر و گردشگری اختصاص داشته است. 

در سالی که گذشت تعداد کمپین‌های تبلیغاتی ساخته شده بر بستر وب‌سایت‌های ایرانی ۱۲۰ هزار کمپین بوده و به نوعی هر روز بیش از ۳۳۰ کمپین تبلیغاتی در وب ساخته شده است. 

همچنین آمار دیگری حاکی است که بیش از ۵۰ درصد کسب وکارهای تبلیغ کننده در وب هدفی به جز فروش آنلاین داشته‌اند. 

شبکه‌های اجتماعی در ایران 

آمارهای یکتانت همچنین نشان‌گر روند رو به رشد شبکه‌های اجتماعی در ایران است. 

بر این اساس تعداد کاربران ایرانی اینستاگرام در ۴ سال اخیر به ۴۱ میلیون کاربر رسیده است. همچنین تعداد صفحات عمومی در اینستاگرام فارسی ۶.۳ میلیون و تعداد صفحات شخصی ۴۱ میلیون بوده است. 

این گزارش حاکی است که تقریبا همه کسب وکارهای ایرانی در اینستاگرام صفحه دارند. 

رشد بازار تبلیغات دیجیتال در ایران

رشد بازار تبلیغات دیجیتال در ایران

در طی سال ۱۴۰۱ تنها در اینستاگرام فارسی ۴۴۰ میلیون پست توسط ۶.۳ میلیون صفحه عمومی منتشر و ۲۹۱ میلیارد بار لایک صورت گرفته است. 

همچنین آمارهای تلگرام نیز حاکی است که ۵۲۱ میلیون پست توسط ۸۷۰ هزارکانال منتشر و ۵۹۳ میلیارد بار دیده شده است. 

این گزارش حاکی است از هر چهارصفحه عمومی در اینستاگرام فارسی موضوع یک صفحه مد و پوشاک و سبک زندگی است.

گزارش یکتانت حاکمی است که تعداد فروشگاه‌های اینستاگرامی در ایران یک چهارم کل فروشگاه‌های اتحادیه اروپاست . 

مجموع درآمد صفحات پرمخاطب و اینفلوئنسرها در اینستاگرام فراسی بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان است. 

همچنین تمایل کسب وکارها به انتشار محتوای تبلیغاتی در اینستاگرام عموما در روزهای میانی هفته است. همچنین ساعات ابتدایی شب زمان اوج انتشار محتوای تبلیغاتی در اینستاگرام فارسی است. 

آمارهای اپلیکیشن 

بر اساس این گزارش تعداد کل نصب اپلیکیشن‌ها از طریق کافه بازار ۱.۸ میلیارد بار بوده است. 

همچنین اخبار ورزشی پربازدیدترین دسته بندی خبری در اپلیکیشن‌های ایرانی بوده است. 

آمارهای اپلکیشن که توسط کافه بازار در گزارش یکتانت قرار گرفته نشان میدهد ابزارهای کاربردی پرتقاضاترین اپلیکیشن‌های اندروزیدی برای کاربران ایرانی هستند. 

متوسط تعداد کل نمایش تبلیغات روزانه در کافه بازار ۸۵۰ هزار است. 

آمارهای اپلیکیشنها حاکی است که بیشترین بودجه تبلیغاتی در کافه بازار و سیب‌اپ مربوط به برنامه‌های امور مالی و فیلم و سریال بوده است. 

چند آمار دیگر 

آمارهای دیگر این گزارش حاکی است که تعداد کل پوش نوتیفیکیشن‌های ارسال شده در سال ۱۴۰۱ از طرف سایت‌های ایرانی به کاربران و مشتریان بالغ بر ۲۰۰ میلیارد بوده است. 

همچنین تعداد کل پیامک‌های ارسال شده توسط کسب و کارهای ایرانی در سال ۱۴۰۱ ۹۶ میلیارد پیامک بوده است. 

از میان مقایسه ابزارهای بازاریابی برگشتی پیامک دارای بیشترین میزان رشد بوده است. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار