۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
انتقال آب دریا به مرکز ایران

استاندار یزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای خط انتقال آب به استان از خلیج‌فارس، گفت: با تدابیر اندیشیده شده امیدواریم تا پایان امسال انتقال ۳۰ میلیون مترمکعب از آب دریا را با کمک ظرفیت خالی خط واسکو به یزد برسانیم.

ایسنا: «مهران فاطمی» اظهار کرد: چند سال قبل و در دوران دولت دوازدهم، سه شرکت معدنی گل‌گهر، مس سرچشمه و چادرملو در قالب کنسرسیومی با عنوان «شرکت واسکو» ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال آب از خلیج‌فارس را با هزینه خود و کمک دولت از محل صندوق توسعه ملی در قالب وام، اجرا کردند و اینک استان اصفهان نیز تلاش دارد چنین خطی را توسط صنایع خود عملیاتی کند که کار ارزشمندی است.

وی افزود: به منظور انتفاع مردم استان از خط انتقال چادرملو، خط پدافندی(اضطرار) آب از این خط انتقال به طول ۳۰ کیلومتر با ظرفیت ۳۰۰ لیتر بر ثانیه به مخازن شهر یزد در این دولت اجرا شد تا در ایام اوج مصرف بتوان از این محل، کمبود آب شرب استان را تامین کنیم که البته این طرح برای شهرستان اردکان نیز توسط چادرملو در حال انجام است.

استاندار با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب به استان از خلیج‌فارس با حضور رئیس‌جمهوری در سال گذشته، گفت: منابع مالی این طرح توسط دولت مصوب و به استان ابلاغ شده که در حال پیگیری است ولی امکان اعلام عمومی منابع مالی که از بخش معادن است، اکنون به دلیل حساسیت‌ها وجود ندارد.

وی با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی اجرای آب شیرین کن‌های این طرح و تکمیل آن تا چند ماه آینده، گفت: با توجه به مدت زمان سه سال برای اجرای کامل این طرح و ظرفیت خالی خط واسکو، تلاش داریم در یکسال اخیر و در صورت امکان تا پایان امسال با استفاده از این ظرفیت خالی و با اجرای ۷۰ کیلومتر خط از آب شیرین‌کن‌ها تا مخازن آب یزد، به میزان ۳۰ میلیون مترمکعب آب از خلیج‌فارس را به یزد بیاوریم.

فاطمی از دیگر اقدامات استان در این حوزه را ساخت مخزن ذخیره آب معادل همه مخازن موجود تاکنون در استان به منظور افزایش تاب‌آوری آبی استان ذکر کرد و گفت: همچنین جهاد آبرسانی به ۴۰۰ روستای استان توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در دستور کار است که اکنون آبرسانی به ۵۸ روستای آن در حال اجراست.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها