۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
خروج طلا از فاز خرسی؛ پیش‌بینی کوتاه‌مدت فلز زرد

بعد از چند هفته که قیمت جهانی طلا روند نزولی داشت، حالا دو هفته‌ای است که این فلز ارزشمند مسیر صعودی را طی می‌کند و حالا توانسته کانال ۱۹۰۰ را پس بگیرد. چه اتفاقی افتاده؟ آیا این روند ادامه خواهد یافت تا شاهد کانال‌شکنی‌های دیگری از جانب طلا باشیم؟ بهزاد بهمن‌نژاد پاسخ می‌دهد.

فردای اقتصاد: قیمت جهانی طلا در هفته‌ای که گذشت برای دومین هفته متوالی صعودی بود و این بار با رشد ۱.۳ درصدی به ۱۹۳۹ دلار در هر اونس رسید.

خروج طلا از فاز خرسی؛ پیش‌بینی کوتاه‌مدت فلز زرد
روند یکساله قیمت طلا در بازارهای جهانی

در این میان آنگونه که تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو نشان می‌دهد از ۱۱ کارشناس شرکت‌کننده، ۷ نفر در انتظار صعود قیمت طلا، ۳ نفر کاهش و تنها یک نفر روندی خنثی را برای این فلز ارزشمند انتظار دارند. همچنین از ۵۳۴ فعال بازار شرکت کننده در این نظرسنجی، ۶۷ درصد روند صعودی، ۱۹ درصد روند نزولی و ۱۴ درصد روندی خنثی را برای طلای جهانی پیش‌بینی می‌کنند.

خروج طلا از فاز خرسی؛ پیش‌بینی کوتاه‌مدت فلز زرد
قیمت طلا در هفته جدید چه سمت و سویی خواهد داشت؟

در میان عوامل اثرگذار بر بازار طلا و در میان عوامل تکنیکال، مقاومت در محدود ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۵ دلار و حمایت ۱۹۰۰ دلار برای قیمت طلا عنوان می‌شود و در میان عوامل بنیادی، بالا ماندن شاخص دلار پس از آمار اشتغال مناسب آمریکا در ماه آگوست مورد توجه است. ضمن اینکه انتظار برای افزایش نرخ بهره تقریبا از بین رفته و تمرکز بر زمان کاهش نرخ‌ها است و همچنین طلا از وضعیت بد ماه آگوست خارج شده، اما محرک کافی برای حرکت به سمت محدوده گاوی را ندارد.

و اما مهم‌ترین آمارهای هفته مربوط به شامخ آمریکا (چهارشنبه)، آمار تقاضای بیکاران آمریکا و تولید ناخالص داخلی ژاپن (پنجشنبه)  و در نهایت تورم آلمان (جمعه) است.

خروج طلا از فاز خرسی؛ پیش‌بینی کوتاه‌مدت فلز زرد
عوامل اثرگذار بر بازار طلا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار