۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
اموال مسکو خرج اوکراین می‌شود؟

معاون دادستان کل آمریکا گفت: ما دنبال این هستیم که کنگره اجازه استفاده از اموال توقیف شده روسیه به نفع مردم اوکراین را بدهد.

ایسنا: لیزا موناکو، معاون دادستان کل آمریکا گفت که وزارت دادگستری این کشور به دنبال کسب مجوز کنگره برای به‌کارگیری دارایی‌های بلوکه‌شده روسیه به منظور استفاده در زمینه تامین نیازهای اوکراین است.

موناکو در پاسخ به این که باید چه تصمیمی درباره دارایی‌های بلوکه‌شده روسیه اتخاذ شود، به شبکه سی‌بی‌اس گفت: ما دنبال این هستیم که کنگره اجازه استفاده از اموال توقیف شده روسیه به نفع مردم اوکراین را بدهد.

گروه هفت (آلمان، فرانسه، انگلیس، آمریکا، کانادا، ایتالیا و ژاپن) در بیانیه‌ای در ماه ژوئیه اعلام کرد که دارایی‌های روسیه تا زمانی که برای خسارات به بار آورده در جنگ اوکراین به کی‌یف غرامت بپردازد، همچنان در توقیف خواهد ماند.

کشورهای غربی پس از حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، ذخایر ارزی روسیه در خارج از کشور را توقیف و پرداخت‌های بین‌المللی از بانک‌های روسیه را متوقف کردند.

مسکو بارها گفته است که تلاش‌ها برای توقیف دارایی‌های روسیه، سلب مالکیت از آن‌ها و نقض قوانین بین‌‎المللی است. دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ سفید گفت که روسیه با توجه به غیرقانونی بودن توقیف این اموال، هر کاری بتواند برای بازگرداندن آن انجام خواهد داد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها