۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
کنترل نرخ بهره بین بانکی

علی رغم افزایش تقاضاها در عملیات بازار باز، نرخ بهره بین بانکی کنترل شد.

فردای اقتصاد: علی رغم افزایش تقاضاها در عملیات بازار باز و نیز کاهش مانده اعتبارگیری قاعده‌مند در هفته گذشته، به نظر می رسد که افزایش مانده ریپو در بازار بین بانکی اثرگذار بوده و نرخ بهره بین بانکی با کاهش جزئی همراه شده است. همچنین هفته گذشته دولت حدود ۲ هزار میلیارد تومان دیگر از اوراق خود را به فروش رساند تا مجموع فروش خود در شش حراج را به ۲۵.۳ همت برساند.

علی رغم افزایش ۴ هزار میلیاردتومانی تقاضاها در عملیات بازار باز و رسیدن آن به بیش از ۱۲۰ همت و نیز کاهش حدود ۱.۵ هزار میلیاردتومانی مانده اعتبارگیری قاعده‌مند در هفته گذشته، برخلاف هفته‌های گذشته به نظر می‌رسد که افزایش ۳.۸ هزار میلیارد تومانی مانده ریپو در بازار اثرگذار بوده و نرخ بهره بین بانکی نه تنها افزایشی نشده بلکه با کاهش جزئی ۰.۰۲ واحد درصدی به ۲۳.۵۵ درصد رسیده است.

همچنین دولت در هفته گذشته و در حراج ششم اوراق دولتی، حدود ۲ هزار میلیارد تومان دیگر از اوراق خود را به فروش رساند تا مجموع فروش خود در شش حراج را به ۲۵.۳ همت برساند و لذا ۱۴.۷ همت از اوراق دولتی برای فروش در هفته‌های بعد در دسترس است که بیشتر آنرا اوراق دو و نیم سال به بالا تشکیل می‌دهند.

کنترل نرخ بهره بین بانکی

در همین رابطه بخوانید: ثبات در وضعیت نرخ‌های بهره

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار