۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
تشکیل استان اصفهان ساحلی صحت دارد؟

یک عضو فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: فرموده‌اند که با توجه به چالش‌های زیست محیطی که در خود اصفهان وجود دارد، رانش زمین، محدودیت منابع آب و مسائلی از این نظیر ما باید به دنبال استان اصفهان ساحلی باشیم؛ حال سوال اینجاست که مگر استان‌های ساحلی خودشان صاحب ندارند؟ مگر مردمان آنجا مردمان این سرزمین نیستند؟

معین‌الدین سعیدی، عضو فراکسیون محیط زیست مجلس در واکنش به پیشنهاد نماینده مردم اصفهان مبنی بر ایجاد استان اصفهان ساحلی، می‌گوید که مگر استان‌های ساحلی خودشان صاحب ندارند؟ مگر مردمان آنجا مردمان این سرزمین نیستند؟ مگر هویت، جایگاه و مولفه‌های تاریخی و تمدنی خاص خودشان را ندارند؟ پس این چه حرفیست که در استان‌های ساحلی باید به دنبال استان اصفهان باشیم. مواضع این چنینی با همبستگی ملی کاملا منافات دارد و به باور من نه تنها مضحک بلکه می‌تواند دارای تبعات بسیار زیادی باشد.

هفته گذشته حسن میرزایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس در گفتگو با «ایسنا» پیشنهاد ایجاد استان‌های ساحلی را ارائه داد. او با اشاره به مشکلات استان اصفهان از جمله عدم تناسبت جمعیت با ظرفیت استان، آلودگی هوا و فرونشست زمین، گفته بود که پیشنهاد ما ایجاد استان اصفهان ساحلی است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در واکنش به این پیشنهاد نماینده مردم اصفهان، گفت: «ایشان فرموده‌اند که با توجه به چالش‌های زیست محیطی که در خود اصفهان وجود دارد، رانش زمین، محدودیت منابع آب و مسائلی از این نظیر ما باید به دنبال استان اصفهان ساحلی باشیم؛ حال سوال اینجاست که مگر استان‌های ساحلی خودشان صاحب ندارند؟ مگر مردمان آنجا مردمان این سرزمین نیستند؟ مگر هویت، جایگاه و مولفه‌های تاریخی و تمدنی خاص خودشان را ندارند؟ پس این چه حرفیست که در استان‌های ساحلی باید به دنبال استان اصفهان باشیم.»

سعیدی در ادامه تاکید کرد: «مواضع این چنینی با همبستگی ملی و نوع نگاهی که همه ایرانیان را کنار هم جمع کرده است، کاملا منافات دارد. خواهشمندم عزیزان قبل از چنین اظهارنظراتی به تبعات حرف خود فکر کنند. در اینکه هر ایرانی از هر نقطه کشور می‌تواند در نقطه دیگر سکونت و سرمایه‌گذاری کند هیچ تردیدی نیست اما هر نقطه ایران عناصر هویتی خود را دارد.»

وی افزود: «تصمیمات این چنینی که بیاییم و استان اصفهان ساحلی ایجاد کنیم، به باور من نه تنها مضحک بلکه می‌تواند دارای تبعات بسیار زیادی باشد.»

منبع: انتخاب

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها