۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
چگونه از بورس سود بگیریم؟

حتی اگر توافق نا نوشته یا پشت پرده‌ای هم صورت بگیرد طبعا فقط برای مدتی التیام بخش است و در ادامه دوباره مصائب اقتصادی نمایان خواهد شد

فردای اقتصاد: این کارشناس ارشد بازار سرمایه معتقد است، سایه ابهام در بورس همانند سایر بازارهای مالی سنگینی می‌کند. ابهام عمدتا از حوزه نرخ ارز نشات می‌گیرد. واقعیت اینجاست که عمده بازارها به خصوص بازار سهام رشد حقیقی ندارند و رشد بورس اسمی است. به عبارتی، در ابتدا باید دلار یا متغییرهای اسمی نظیر نرخ فروش شرکت‌ها با محوریت تورم افزایش پیدا کند تا در ادامه بخش مولد هم رشد اسمی را به نمایش بگذارد.

محمد نوربخش با حضور در برنامه بورسان عنوان کرد: با توجه به انتشار آمار متغییرهای پولی در فروردین ماه بیشترین رشد پایه پولی به ثبت رسید. از طرفی کاهش ضریب فزاینده پولی (فشار به بانک برای وام‌دهی) نیز صورت گرفت. به رغم رشد پایه پولی، پول هم رشد پیدا کرده است.

وی ادامه داد: محرک پایه پولی بدهی‌های دولت و شرکت‌های دولتی است. دولت بدهی‌ها و کسری بودجه را به سمت شرکت‌های دولتی سوق داده است تا این مهم از بودجه خارج شود. به عبارتی دولت از شرکت‌های دولتی و این قبیل شرکت‌ها از بانک‌ها ارتزاق می‌کنند.

کسری بودجه همچنان پابرجاست، حتی اگر توافق نا نوشته یا پشت پرده‌ای هم صورت بگیرد طبعا فقط برای مدتی التیام بخش است و در ادامه دوباره مصائب اقتصادی نمایان خواهد شد.

نوربخش معتقد است، بازار سهام ملغمه‌ای از مواردی نظیر نرخ بهره، صندوق با درآمد ثابت ۲۷ درصدی، دلار ۴۹ تا ۵۰ هزار تومان، اتفاقات سیاسی در شمال غرب کشور، بازارهای جهانی و تصمیمات ارزی دولت است. اثر تمام موارد مذکور در نرخ ارز و قدرت ریال نمایان خواهد کرد.

وی افزود: صنعت پالایشگاه دارای وضعیت مطلوبی است. در صنعت پتروشیمی، هلدینگ‌ها عملکردی بهتر از سهام دارند.

در برنامه امروز بورسان، محمد نوربخش کارشناس ارشد بازار سرمایه به تشریح وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات در بازار سهام پرداخت. در ادامه حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل عملکرد بازارهای جهانی را بررسی کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار