۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
قطار زرهی کره شمالی وارد روسیه شد

قطار زرهی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی که بعدازظهر یکشنبه پیونگ یانگ را ترک کرد، از طریق پلی روی رودخانه رازدولنایا در منطقه پریمورسکی وارد روسیه شد.

ایسنا: خبرنگار اسپوتنیک گفت: «تقریباً در ساعت ۱۲: ۱۵ به وقت محلی (۵: ۱۵ به وقت مسکو)، قطار زرهی با واگن‌های سبز رنگ و خطوط زرد خود از روی پل رودخانه رازدولنایا در منطقه پریمورسکی عبور کرد و به سمت شمال حرکت کرد. دقیقاً همانطور که در عکس‌های رسمی خبرگزاری کره شمالی در زمان خروج کیم جونگ اون از پیونگ یانگ مشاهده شده بود.

رادیو صدای کره گزارش داد که کیم بعدازظهر یکشنبه ۱۰ سپتامبر با قطار شخصی خود پیونگ یانگ را به همراه هیاتی متشکل از مقامات ارشد حزبی، دولتی و نظامی ترک کرد.

در همین حال، نماینده اداره روستای مرزی خسان در پریمورسکی در جنوب‌ترین بخش خاور دور روسیه گفت که قطار رهبر کره شمالی در واقع از ایستگاه خسان عبور کرده است؛ اما زمان دقیق عبور این قطار را مشخص نکرده است.

صبح سه شنبه خبرگزاری کره شمالی عکس‌هایی از مراسم عزیمت رهبر کره شمالی به روسیه منتشر کرد.

پیشتر کرملین اعلام کرده بود که کیم جونگ اون طی روزهای آینده به دعوت ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه به روسیه سفر خواهد کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس‌جمهوری روسیه به خبرنگاران گفت که این مذاکرات در منطقه خاور دور انجام خواهد شد؛ اما محل دقیق آن را مشخص نکرد.

دیمیتری پسکوف، در واکنش به درخواست واشنگتن از کره شمالی برای عدم تامین تسلیحات مسکو، گفت که منافع روابط روسیه و کره شمالی مهم است، نه هشدارهای واشنگتن.

وی گفت: همانطور که می‌دانید، زمانی که روابط خود را با همسایگان از جمله کره شمالی برقرار می‌کنیم، بر منافع دو کشور تمرکز داریم و نه هشدارهای واشنگتن. ما در جهت منافع دو کشور پیش خواهیم رفت.

سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد که دیدارهای بین دو هیات و گفت‌وگوهای انفرادی قبل از شام رسمی برگزار خواهد شد.

پسکوف پیش از این روز دوشنبه گفت که روسیه به تقویت دوستی با کره شمالی ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها