۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
ایران در لبنان فرودگاه می‌سازد؟

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران در حال ساخت فرودگاهی در جنوب لبنان به منظور حمله به این رژیم است.

ایسنا: «یوآو گالانت» شامگاه دوشنبه در سخنانی در اجلاس «کانون سیاست‌های مبارزه با تروریسم» در دانشگاه دایخمن مدعی شد که این فرودگاه در فاصله ۲۰ کیلومتری مرزهای رژیم صهیونیستی قرار دارد.

به گزارش سما نیوز، او همچنین تصویری ادعایی در مورد این فرودگاه به نمایش گذاشت و گفت که «اینجا خاک لبنان است اما تحت کنترل ایران است و هدف هم اسرائیل است».

گالانت، ایران را بزرگ‌ترین تهدید برای رژیم صهیونیستی دانست و اظهار کرد که «اگر کار به جنگ کشیده شود، ارتش رژیم صهیونیستی از قدرت نابودکننده استفاده خواهد کرد و حزب الله و لبنان بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد».

دیروز هم «دیوید بارنیا» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد»، ایران را به تلاش برای ارسال موشک‌های کوتاه‌برد و دوربرد به روسیه متهم کرد و مدعی شد که این تلاش «خنثی» شده است.

رئیس موساد همچنین مدعی شد که سال گذشته، ۲۷ حمله برنامه‌ریزی‌شده ایران برای هدف قراردادن «یهودیان یا اسرائیلی‌ها در سراسر جهان» خنثی شد.

بارنیا در ادامه اظهارات ضد ایرانی‌اش ادعا کرد که «ایران نه‌تنها تصمیم داشت به روسیه پهپاد بفروشد، بلکه فروش موشک‌های کوتاه‌برد و دوربرد را نیز در نظر داشت؛ معامله‌ای که خنثی شد.»

این ادعاهای تکراری در حالی عنوان می‌شود که جمهوری اسلامی ایران بارها بی‌طرفی فعالش را در جنگ اوکراین عنوان و حفظ کرده و هرگز سلاحی را به دو طرف این جنگ نداده است. غربی‌ها و صهیونیست‌ها از زمان آغاز جنگ اوکراین، ایران را متهم به ارسال پهپادهایش به روسیه کرده‌اند اما تهران همواره این ادعاها را رد و به طور مداوم بر صلح و پایان فوری جنگ اوکراین تأکید کرده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها