۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
پرداخت تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای این زوج‌ها

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، از پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به زوجین روستایی دهه شصتی خبر داد.

ایسنا: انسیه خزعلی در نشست دهیاران زن نمونه کشور، اظهار کرد: در روستاها ممکن است با تجرد قطعی دهه شصتی‌ها مواجه باشیم، کما اینکه تجرد در روستا بیش از شهر است.

وی با بیان اینکه با توجه به بحث تجرد در روستاها در سال‌های آینده ممکن است با مشکلات جدی خانم‌هایی که به سالمندی رسیده و در پی مشکلات درمان و نگهداری هستند، مواجه شویم، توضیح داد: لذا برای ترویج ازدواج دهه شصتی‌ها نیازمند حرکت جدی هستیم. یکی از دلایل این تجرد قطعی در روستاها مهاجرت پسران از روستا به شهر است که در شهر ازدواج کردند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری از پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به زوجین روستایی دهه شصتی خبر داد و تصریح کرد: به این زوجین ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج علاوه بر تسهیلات عام ازدواج، ۲۰۰ میلیون تومان کالا کارت، ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال داده می‌شود و مجموعا ۵۰۰ میلیون تومان پشتوانه برای زوجین دهه شصتی روستایی تعیین شده است. علاوه بر این بیمه اجتماعی نیز برای این زوجین در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم سال آینده نیز این موارد در ردیف بودجه دیده شود تا مستمرا اجرا شود، افزود: علت اینکه ارائه این تسهیلات را از روستاها شروع کردیم این است که هم روستاها این نیاز را به دلیل تجرد افزون، بیشتر دارند، هم مهاجرت معکوس در روستاها لزوم دارد و هم معتقدیم شریان حیات یک کشور از روستاها شروع می‌شود.

خزعلی در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد: بیمه ناباروری باید ۱۰۰ درصد اجرا شود و اگر بیمارستانی خصوصی این امر را اجرا نکند مجوز آن‌ ابطال می‌شود بنابراین باید این امر را اجرایی کنند و اگر مواردی انجام نمی‌شود، گزارش کنید.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها