چگونه پس از تعطیلات، راحت به کار برگردیم؟

چند توصیه هاروارد بیزنس‌ری‌ویو
۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
چگونه پس از تعطیلات، راحت به کار برگردیم؟

فردای اقتصاد: پس از گذراندن ایام تعطیلات، تلاش برای جبران آن که برخی آن را به اشتباه زمان «از دست رفته» تلقی می‌کنند، بازگشت سریع به کار، یا خلاص کردن اعضای تیم از کارهای اضافی که به جای شما انجام می‌دادند، می‌تواند ذهن شما را درگیر کند و موجب شود به کار بیش از حد، اصرار بورزید. انگیزه شما هرچه که باشد، در مقابل چنین اصرارهایی مقاومت کنید. گذار از یک دوران تفریح و استراحت به دوران کار شدید می‌تواند استرس شما را افزایش دهد و در واقع توانایی شما برای رسیدن به اهداف را تضعیف کند. نشریه هاروارد بیزنس ری‌ویو چند استراتژی معرفی کرده است که به شما کمک می‌کند تا به زندگی روزمره خود بازگردید.

ابتدا ذهنیت خود را در مورد استراحت و بهبود حال خود تغییر دهید. به‌جای اینکه تعطیلات را به عنوان آخرین راه‌حل آن هم پس از تحلیل رفتن قوا و غیرمولد بودن در نظر بگیرید، یا فقط آن را به‌عنوان یک جایزه ویژه برای پایان فهرست کارهایتان مدنظر قرار دهید، از ستارگان دنیای ورزش الهام بگیرید و به بهبودی حال روحی خود به‌عنوان عنصر ضروری عملکرد بهتر نگاه کنید.

سپس، پس از بازگشت از تعطیلات، برای خود ضربه‌گیرهایی ایجاد کنید، مانند تعیین خط مشی‌هایی مبنی بر عدم ملاقات با همکاران در روز نخست بازگشت، یا چند روز صبر کردن قبل از انجام هر گونه تکلیف پراسترس. همچنین مهم است که به خود اجازه دهید به درخواست‌های جدید نه بگویید. به خاطر داشته باشید که شما به هیچکس به دلیل اینکه مرخصی گرفته‌اید، مدیون نیستید. از این به عنوان فرصتی برای تازه کردن مرزهای کاری خود استفاده کنید و در مورد اینکه آیا کارفرمای شما به آنها احترام می‌گذارد یا نه فکر کنید.

منبع: HBR 

نویسنده: دارین روول

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار