چگونه رئیس خود را به حامی شغلی خود تبدیل کنیم؟

پیشنهاد هاروارد بیزنس ری‌ویو
۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
چگونه رئیس خود را به حامی شغلی خود تبدیل کنیم؟

فردای اقتصاد: داشتن یک حامی، همکار ارشدی که روی رشد و پیشرفت شغلی شما سرمایه‌گذاری کند، می‌تواند به شما کمک کند تا در حرفه خود پیشرفت کنید. و گر چه پیدا کردن یک حامی ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، اما لازم نیست زیاد به آن فکر کنید. می‌توانید با یک مدیر ارشد شروع کنید که کار و سوابق شما را بهتر از هر کسی می‌داند و او کسی نیست جز رییس شما. نشریه معتبر هاروارد بیزنس ری‌ویو نحوه تبدیل رئیس‌تان به حامی شما را به شما چنین یاد می‌دهد:

نخست، ایجاد اعتبار و اعتماد. شما می‌توانید این کار را به سه روش انجام دهید: انجام وظایف خود به نحو عالی، ابتکار عمل برای یادگیری مهارت‌های جدید، بر عهده گرفتن مسئولیت‌های جدید، و جستجوی فعالانه نظرات برای بهبود. با گذشت زمان، اعتباری که ایجاد می‌کنید، این حق را برای شما به ارمغان می‌آورد که درخواست خود را مطرح کنید.

وقتی از رییستان می‌خواهید که حامی شما باشد، به سادگی در مورد آنچه می‌خواهید صادق باشید. در یک جلسه انفرادی، از او بپرسید که آیا مایل است حامی شما باشد و به رشد شما در سازمان کمک کند. همچنین ممکن است بخواهید یک مورد اقدام خاص را که فکر می‌کنید برای پیشرفت شغلی شما مفید باشد، اضافه کنید. و اگر او موافق است، فعالانه اطلاعات او در مورد پیشرفت، دستاوردها و اهداف خود را به روزرسانی کنید. به یاد داشته باشید: دستاوردهای شما همچنین بازتابی از رهبری مدیر شما است. فراموش نکنید که از او برای سرمایه‌گذاری روی شما قدردانی کنید.

منبع: HBR

نویسنده: دکتر جووینا آنگ

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار