یک فرهنگ تیمی سالم از چه عناصری تشکیل می‌شود؟

شناسایی ۳ عنصر به روایت هاروارد بیزنس ری‌ویو
۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
یک فرهنگ تیمی سالم از چه عناصری تشکیل می‌شود؟

فردای اقتصاد: فرهنگ یک تیم، یا به عبارت دیگر، عادات و هنجارهای رفتاری در بین اعضای آن - تأثیر زیادی بر عملکرد آن تیم دارد. هر رهبر تیم می‌داند که باید یک فرهنگ تیمی قوی ایجاد کند، اما واقعاً یک فرهنگ تیمی قوی شامل چه چیزهایی است؟ طبق تحقیقات، سه عنصر کلیدی در فرهنگ تیمی سالم وجود دارد که باید آن را توسعه دهید و از آن محافظت کنید:

امنیت روانی. آیا اعضای تیم احساس امنیت می‌کنند که نظر خودشان را بیان کنند، وقتی سؤال یا نگرانی دارند صحبت کنند، با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند و اشتباه کنند؟ هنگامی که آنها این کار را انجام می‌دهند، دیدگاه‌های متنوعی پدیدار می‌شوند و افراد بیشتر مداخله می‌کنند و نظرات یا نگرانی‌های خود را قبل از وقوع خطا بیان می‌کنند.

اهداف مشترک. همه باید بدانند که تخصص و مسئولیت‌های خودشان چگونه به عملکرد کلی تیم و جایگاه آن در بافت سازمانی گسترده‌تر کمک می‌کند.

هدف اجتماعی. دانستن هدف کار آنها، کافی نیست. کارمندان همچنین می‌خواهند بدانند که کارشان به چه کسی خدمت‌رسانی می‌کند. وقتی اعضای تیم بدانند که سهم ارزشمندی در جهان دارند و کاری تولید می‌کنند که بر دیگران تأثیر مثبت می‌گذارد، احساس می‌کنند هدف اجتماعی دارند و این به نوبه خود تمرکز و انگیزه جمعی را تقویت می‌کند.

منبع: HBR

نویسنده: دیوید بورکس

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار