۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳
رفع نیاز داخل به تجهیزات هایتک پتروشیمی

معاون پشتیبانی پتروشیمی شهید تندگویان از اعلام همکاری این شرکت با بیش از ۲۰ شرکت دانش بنیان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان؛ روح الله نصیری افزود: به علت تحریم کشورهای غربی قادر به تأمین برخی قطعات حساس و هایتک از خارج از کشور نبودیم، اما به لطف شرکت‌های دانش بنیان و داخلی سازی توانستیم، نیازهای صنعت پتروشیمی را تامین کنیم.

وی افزود: کمیته ساخت داخل در پتروشیمی شهید تندگویان تشکیل شده و با رایزنی‌های انجام شده شرکت‌هایی که کار ساخت داخل انجام می‌دهند در سراسر کشور از جمله استان خوزستان شناسایی شدند.

نصیری گفت: پتروشیمی شهید تندگویان با عقد قرارداد با این شرکت‌ها اقدام به سفارش و دریافت قطعاتی مانند قطعات اینتروال تاور، انواع مکانیکال سیل، گیربکس‌های صنعتی و... کرد.

معاون پشتیبانی پتروشیمی شهید تندگویان ادامه داد: این پتروشیمی در سال گذشته بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال از تجهیزات خود را داخلی‌سازی کرده است که حدود ۹ هزار میلیارد ریال این قراردادها در سال گذشته نهایی و بقیه آن‌ها امسال تکمیل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در حمایت از تولید ملی، ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور، زمینه اشتغالزایی را برای متخصصان جوان کشور فراهم شده افزود:در بیش از چهار ماه اول امسال،دو هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال قرارداد ساخت داخل منعقد و نهایی شده، همچنین دو هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال طرح ساخت داخل نیز در حال پیگیری است.

 نصیری افزود: در سال گذشته در مجموع حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال قرارداد ساخت داخل منعقد شده بود .

وی با بیان اینکه در این میان از خدمات بیش از ۱۰۰ شرکت سازنده داخلی استفاده شده است افزود: بیش از ۳۰ شرکت سازنده درون استانی، از منابع ساخت داخل این پتروشیمی محسوب می‌شوند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار