۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
کلیات برنامه هفتم توسعه تصویب شد/ ایرادات لایحه برنامه هفتم چه می‌شود؟

نمایندگان با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه با ۱۳۱ رأی موافق، موافقت کردند.

ایسنا: تصویب کلیات، نمایندگان هر روز در دو شیفت کاری صبح و عصر به بررسی جزئیات لایحه می‌پردازند. قالیباف: ایرادات لایحه برنامه هفتم مرتفع می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه مانند لایحه دولت دارای نقاط قوت و ضعفی است و ما تلاش می‌کنیم در رفت و آمد بین صحن و کمیسیون تلفیق این ایرادات را برطرف کنیم.

محمدباقر قالیباف در جریان جلسه علنی امروز مجلس و بررسی کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه بیان کرد: هم در صحبت‌های نمایندگان و هم در صحبت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه اشاره‌هایی به نقاط قوت و ضعف گزارش کمیسیون تلفیق صورت گرفت. مجموعه گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم حتما دارای نقاط قوت و نقاط ضعفی است. همانطوری که لایحه دولت نیز دارای نقاط قوت و ضعف بود. تا جایی که بنده در جریان هستم کمیته‌ای وجود ندارد که در خصوص برنامه هفتم بنده شخصا چند ساعتی با آن جلسه نگذاشته باشم.

وی در ادامه اظهار کرد: در کمیسیون تلفیق سعی شده تا نقاط قوت لایحه قوی‌تر شود و نقاط ضعف برطرف شود. حتما مواردی در گزارش کمیسیون تلفیق وجود دارد که مغایر با قانون اساسی است و قوانین جاری را دچار مشکل می‌کند. ما در اینجا با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دو قوه با هم هماهنگ باشند و همانطور که رئیس سازمان برنامه و بودجه به اشکالات اشاره کرد قطعا در رفت و برگشتی که بین صحن و کمیسیون تلفیق صورت می‌گیرد اصلاحات لازم انجام می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جای دیگری برای اصلاح این اشکالات وجود ندارد و قطعا این مجلس و کمیسیون تلفیق است که با حضور نمایندگان دولت باید ایرادات را اصلاح کند. نگاه بخشی نگری که به آن اشاره شد نیز وجود دارد و بخشی از آن به مجلس و بخشی از آن به این موضوع باز می‌گردد که وزارتخانه‌ها نیازنامه‌های خود را آورده و در اینجا اعمال کرده‌اند. این اشکال وجود دارد و دولت و مجلس با همکاری آن را حل خواهند کر

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها