۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
عملکرد متفاوت فغدیر در تولید و فروش

شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان به عنوان یکی از تولیدکنندگان آهن اسفنجی در زنجیره فولاد، افزایش ظرفیت تولید تا ۱.۲ میلیون تن را برنامه دارد.

فردای اقتصاد: شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان به عنوان یکی از تولیدکنندگان آهن اسفنجی در زنجیره فولاد شناخته می‌شود که تولید گندله و کنسانتره را نیز در برنامه‌های توسعه‌ای خود قرار داده است. «فغدیر» با همکاری ایمیدرو و با مشارکت شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر، چادرملو و فولاد آلیاژی ایران در سال ۸۵ تاسیس شد. کارخانه احیای مستقیم تولید آهن اسفنجی این شرکت ظرفیت تولید سالانه بالغ بر  ۸۰۰ هزار تن دارد که برای افزایش ظرفیت تا ۱.۲ میلیون تن در سال نیز اقدام شده است. هدف از راه‌اندازی این کارخانه تامین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌های فولادسازی استان یزد و سایر فولادسازی‌ها در استان یزد است که همجوار گندله سازی چادرملو احداث شد.

ارزش بازار شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در حال حاضر ۲۰.۲ هزار میلیارد تومان و P/E (نسبت قیمت به درآمد) معادل با ۸.۷۵ واحد دارد. این شرکت در خرداد ماه امسال در بازار سرمایه عرضه شده است.

عملکرد متفاوت فغدیر در تولید و فروش

طرح‌های توسعه «فغدیر»

شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در طرح‌های توسعه‌ای، افزایش ظرفیت تولید آهن اسفنجی تا ۱.۲ میلیون تن را برنامه دارد که بنا بر گزارش‌های منتشره درباره این پروژه معادل ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی نشان می‌دهد که فاز دوم تولید آهن اسفنجی این شرکت را نیز شامل شده و در زمستان۱۴۰۱ به بهره‌‎‌برداری خواهد رسید.

احداث واحد گندله‌سازی

شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان پروژه‌ای را تحت عنوان واحد تولید ۴میلیون تنی گندله‌سازی در شهرستان بهآباد استان یزد آغاز کرده که این طرح نیز تا پایان فصل بهار بالغ بر ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی را گزارش کرده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری برابر ۹۵ درصد این پروژه به بهره برداری برسد .پیش‌بینی‌ها بر این پایه است که طرح مذکور در سال ۱۴۰۲ آغاز به کار کند.

مقایسه کارنامه تولید و فروش «فغدیر»

گزارش‌ها حاکی از آن است که تولید شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در مردادماه نسبت به تیرماه، با رشد ۵۲ درصدی به سطح ۶۰ هزار و ۲۵۳ تن رسیده است. تولید این شرکت از ابتدای سال تاکنون  در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش ۶ درصدی را تجربه کرده اما معادل ۳۵۸هزار تن آهن اسفنجی به تولید رسانده است.

عملکرد متفاوت فغدیر در تولید و فروش

فروش آهن اسفنجی شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در مردادماه با افزایش ۱۳درصدی نسبت به مردادماه سال گذشته و کاهش ۱۴درصدی نسبت به تیرماه روبرو شده است. علاوه بر این فروش این شرکت در ۵ماهه نخست سال ۱۴۰۱ معادل ۲۲۱هزارو ۷۱۸ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد کاهش داشت.

عملکرد متفاوت فغدیر در تولید و فروش

روند سودآوری و درآمدزایی «فغدیر»

فعالیت شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در فصل بهار ۱۴۰۱ نشان از کسب سود خالص ۵۸۵ میلیارد تومان و سود ناخالص۳۹۴ میلیارد تومانی دارد که دلیل بالابودن سود خالص نسبت به سود ناخالص آن، سهم بالای درآمدهای غیر عملیاتی در صورت‌های مالی این شرکت است. از سوی دیگر حاشیه سود خالص این شرکت معادل  ۴۷ درصد است که رشد تقریبی ۲۰ درصدی را نسبت به فصل قبل تجربه کرد.

عملکرد متفاوت فغدیر در تولید و فروش

درآمدزایی تابستانه «فغدیر»

شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در تیر و مرداد ۱۴۰۱ توانسته است درآمدی معادل ۷۳۷ میلیارد تومانی را با قیمت میانگین ۷میلیون و ۵۰۰هزار تومانی برای محصول آهن اسفنجی کسب کند. همچنین این شرکت در این دو ماه معادل ۶۰ درصد از درآمد فصل بهار را محقق کرده است. یکی از دلایل کاهش نسبی درآمد ماهانه شرکت از فروردین ماه سال جاری، روند کاهشی نرخ آهن‌اسفنجی است که در ۴ ماه گذشته نزدیک به ۳۰ درصد کاهش را تجربه می‌کند.

عملکرد متفاوت فغدیر در تولید و فروش

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار