۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
از این تاریخ می‌توانید در تهران سوار اتوبوس برقی شوید

شهردار تهران از عقد قرارداد با یکی از شرکت‌های داخلی برای خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس سه‌کابین (متروباس) خبر داد و گفت: از ۳ هزار دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس که وارد ناوگان می‌شوند، یک هزار دستگاه اتوبوس برقی هستند که ماه آینده ۵۰ دستگاه اتوبوس وارد می‌شود.

تسنیم: علیرضا زاکانی صبح امروز در حاشیه بهره‌برداری از طرح نوسازی و بازسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تهران در قالب هفتاد و چهارمین پویش امید و افتخار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای دوره مدیریت شهری تاکنون ۶۶۷ دستگاه اتوبوس و مینی بوس نوسازی شده‌اند که عمده این دستگاه‌ها اتوبوس هستند.

وی افزود: از ۶۶۷ اتوبوس و مینی‌بوس اشاره شده؛ ۲۳۷ دستگاه مربوط به شش‌ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ است و این روند نوسازی و بازسازی در ۶ماهه دوم سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

شهردار تهران با اشاره به فعالیت یک خط بازسازی برای اتوبوس‌ها تصریح کرد: ۱۵۰ دستگاه اتوبوس در ۶ماهه ابتدای امسال بازسازی شده است و إن‌شاءالله این میزان تا پایان سال ۱۴۰۲ افزایش خواهد یافت.

زاکانی با اشاره به انعقاد قرارداد برای ورود اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های جدید به ناوگان حمل‌ونقل پایتخت گفت: با توجه به تلاش صورت گرفته ۳ هزار دستگاه قرارداد بسته است که از این ۳ هزار دستگاه، ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس هستند.

وی ادامه داد: إن‌شاءالله طی برنامه‌ریزی انجام شده اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های اشاره شده (۳ هزار دستگاه) طی امسال و سال آینده به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت اضافه خواهد شد.

شهردار تهران اضافه کرد: از ۳ هزار دستگاه اشاره شده، یک هزار دستگاه اتوبوس برقی هستند که ماه آینده ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی به خطوط اتوبوسرانی وارد خواهد شد و بنا داریم در یک زمان‌بندی مشخص کم‌کم از بخش دیزلی و سوخت‌های فسیلی به سمت اتوبوسهای برقی گام برداریم.

زاکانی همچنین به ورود اتوبوس‌های سه‌کابین (متروباس) اشاره کرد و گفت: ۴ دستگاه از این اتوبوس‌ها در گذشته فعال بودند اما به دلایلی در مدیریت دوره پنجم مورد استفاده قرار نگرفتند و ما در این دوره از مدیریت شهری دو دستگاه از این اتوبوس‌ها را نوسازی و وارد چرخه حمل‌ونقل کردیم و إن‌شاءالله دو دستگاه دیگر نیز وارد چرخه حمل‌ونقل خواهند شد.

وی از ورود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس سه‌کابین به چرخه حمل‌ونقل عمومی شهر تهران خبر داد و گفت: در همین ارتباط با یکی از شرکت‌های داخلی که با یک مجموعه خارجی مرتبط است تفاهمنامه‌ای امضا شده و إن‌شاءالله این اتوبوس‌ها نیز وارد چرخه حمل‌ونقل خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه اتوبوس‌های قبلی یورو۵ نبودند اما اتوبوس‌های جدید با استانداردها وارد چرخه حمل‌ونقل خواهد شد، گفت: تمام اتوبوس‌ها در یک فرآیند پلاک‌گذاری و بنا داریم هر ماه تعدادی از این اتوبوس‌ها وارد چرخه حمل‌ونقل وخدمت‌رسانی کنیم.

زاکانی همچنین در خصوص خطوط فعالیت اتوبوس‌های برقی در پایتخت نیز گفت: این اتوبوس‌ها در محور جمهوری به کار گرفته خواهد شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها