۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
موضع جدید پوتین درباره روابط با ایران

رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه مسکو روابط بسیار خوبی با تهران دارد، تاکید کرد: ما این روابط را به هر طریق ممکن تقویت خواهیم کرد.

ایسنا: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با برندگان و فینالیست‌های مسابقه بهترین معلم روسیه در سوچی درباره روابط کشورش با ایران گفت: ما روابط بسیار خوبی با ایران داریم و خواهان روابط نزدیک‌تر با تهران هستیم. ما این روابط را از هر طریق ممکن تقویت خواهیم کرد. به همین دلیل است که ما تمام تلاش خود را برای توسعه روابط با ایران ادامه می‌دهیم و این را در آینده نیز حفظ خواهیم کرد.

پوتین همچنین با اشاره به روابط تاریخی و نزدیکی ایران و روسیه از ایجاد موسسات آموزشی در ایران به‌عنوان بخشی از هدف گسترده‌تر برای برقراری روابط نزدیک‌تر با تهران صحبت کرد.

رئیس‌جمهور روسیه «قدرت نرم» را به عنوان راهی برای تقویت روابط ایران و روسیه مطرح کرد و گفت: قدرت نرم به بهترین معنای این کلمه، ارتقای فرهنگ و نظام آموزشی ماست. ما این موضوع را نیز بررسی خواهیم کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره لزوم داشتن یک جهان چند قطبی که دموکراتیک‌تر و عادلانه‌تر خواهد بود، اظهارکرد: جهان به‌تدریج در حال خلاص شدن از دیکتاتوری با مدل مالی و اقتصادی است که هدف آن سوق دادن (کشورها) به بدهی و بردگی، تبدیل شدن آنها به مستعمرات اقتصادی و محروم کردن تمام مناطق جهان از منابع توسعه است.

پوتین خاطر نشان کرد: بنابراین، ساختن نظم جهانی چندقطبی که برای اکثریت بشریت دموکراتیک‌تر، صادقانه‌تر و عادلانه‌تر باشد، به سادگی اجتناب‌ناپذیر و از نظر تاریخی ضروری است.

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد: این شامل ایجاد پایه‌های اقتصادی قوی برای چنین سیستم جهانی نیز می‌شود. علاوه بر این، فناوری‌های مدرن گزینه‌های جدیدی را هم برای مردم و هم برای مشاغل فراهم می‌کنند و به دولت‌ها اجازه می‌دهند تا مؤسسات مالی و عمومی را تأسیس و حمایت کنند که واقعیت در حال تغییر دنیای چندقطبی را منعکس می‌کند و به‌علاوه سیستم‌های پرداخت بین‌المللی راحت‌تر و ایمن‌تری را ایجاد می‌کند.

وی افزود: کشورهایی که ارزهای جهانی را مدیریت می‌کنند در راس یک «هرم مالی» قرار دارند و این با منافع اکثریت همخوانی ندارد. من شدیداً انتظار دارم که علی‌رغم تمام پیچیدگی‌های کنونی در صحنه بین‌المللی، ما در نهایت به یک اجماع خاص دست یابیم، نه اینکه تنها به منافع کشورهایی که به اصطلاح درحال‌حاضر در راس این هرم مالی هستند، محدود شویم. این شرایط با منافع امروز اکثریت قریب به اتفاق بشریت مطابقت ندارد.

ولادیمیر پوتین درباره معضل جرایم سایبری نیز گفت که تشریح رویکردهای مشترک در خصوص تهدیدات سایبری بسیار مهم است زیرا اینها مشکلات مشترکی (در جهان) هستند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها