۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
برنامه دولت برای بهبود اقتصاد این مناطق کشور

وزیر کشور گفت: دولت برای بهبود اقتصاد ساحل نشینان برنامه دارد که یکی از این برنامه‌ها، توسعه ظرفیت اقتصاد دریامحور است.

ایرنا: احمد وحیدی روز پنجشنبه در کارگروه ساماندهی مبادلات مرزی استان بوشهر اظهار کرد: اقتصاد دریامحور باید جایگاه خودش را در کشور بخوبی پیدا کند و مزیت‌های دریا به نحو مطلوبی مورد استفاده قرار گیرد.

وی بیان کرد: بوشهر از جمله استان‌های مهمی است که باید حداکثر استفاده از اقتصاد دریامحور را داشته باشد و ابعاد فعال نشده اقتصاد دریامحور را فعال کند.

وزیر کشور تصریح کرد: در این عرصه نباید تنها تمرکز بر بخشی خاص باشد و باید به بحث‌های مهم و بزرگ‌تر پرداخته شود.

وزیر کشور ادامه داد: مقرر شد در ستاد مبارزه با قاچاق تصمیم گیری مناسبی صورت گیرد.

وحیدی یادآور شد: شایسته نیست استانی در کنار دریا باشد و سهمش از دریا ناچیز و در حد واردات کالای همراه ملوان باشد.

وی گفت: در این زمینه انتظار می‌رود در استانی ساحلی مانند بوشهر زنجیره ارزش راهبردی حوزه دریا به صورت خوب و قوی دیده شود.

وزیر کشور تاکید کرد: تجارت دریایی منطقه باید طراحی قوی متناسب با آن انجام شود تا از این طیق تجارت به شکل مناسبی توسعه پیدا کند چراکه تجارت تنها منحصر به کشتی‌های ۳۰ تا ۵۰ هزار تن نبوده و شناورهای سنتی نیز باید نقش خود را در این عرصه ایفا کند.

وی ادامه داد: بخشی از تجارت دریایی می‌تواند در شناورهای سنتی باشد و تجارت تنها نباید منوط به واردات کالای همراه ملوان قرار گیرد.

وحیدی افزود: دولت نیز به سهم خود تللاش دارد تا اقتصاد ساحل نشینان بهبود پیدا کند و در این عرصه لنج داران، ملوانان و مغازه داران بخوبی دیده شوند چرا که این مهم به رونق گردشگری استان‌های ساحلی نیز کمک می‌کند تقویت شود.

وی عنوان کرد: فعالیت خودروهای قاچاق بر ( شوتی ) پدیده خطرناکی است چراکه جان خود رانندگان و مردم را به مخاطره انداخته است.

وزیر کشور افزود: در ارتباط با این خودروهای خطرآفرین تلاش می‎‌شود تا ساماندهی مطلوبی با رویکرد خدمت به مردم انجام شود چراکه از دیدگاه دولت مرزنشینان باید از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را ببرند.

وی عنوان کرد: تجارت ما نباید قیمت ارز را بالا ببرد و چنانچه ارز واردات کالای همراه ملوان از داخل تامین شود می‌تواند سبب بالابردن تقاضا و افزایش قیمت ارز شود.

وزیر کشور تصریح کرد: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ شناور سنتی با ظرفیت ۱۰۰ تا ۵۰۰ تن واردات ته لنجی انجام می‎‌دهند که ارز موردنیاز آنها فراتر از میلیارد دلار است و باید به نحوی مدیریت کرد تا این تجارت به بازار ارز لطمه نزند.

وی یادآور شد: با تدبیر پیش‌بینی شده بزودی مصوبه سفر دوم شناورهای سنتی برای واردات کالای همراه ملوان ابلاغ می‌شود.

بازدید از میدان‌های نفتی فروزان، سروش، ابوذر، نوذر و همچنبن میدان نفتی آرش از بازدیدهای هوایی وزیر کشور از میدان‌های نفتی در محدوده آب‌های خلیج‌فارس در استان بوشهر از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر کشور به بوشهر است

شرکت در شورای تامین استان، نشست با مسوولان اداری و لنج داران استان، بازدید از طرح‌های عمرانی و اقتصادی در شهرستان‌های بوشهر و دشتی، جزیره فارس و حضور در مراسم بزرگداشت شهید نادر مهدوی و همرزمانش در حماسه خلیج‌فارس در روستای بحیری شهرستان دشتی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر کشور به بوشهر است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha