هنگام ارائه نظرات سخت از این اشتباهات اجتناب کنید

۴ اشتباه رایج به روایت هاروارد بیزنس‌ری‌ویو
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
هنگام ارائه نظرات سخت از این اشتباهات اجتناب کنید

فردای اقتصاد: وقتی صحبت از ارائه بازخورد سخت می‌شود، هیچ کس آن را به طور کامل انجام نمی‌دهد. این مهارتی است که ما یاد می‌گیریم و با تمرین، زمان، و بله، با اشتباه کردن، آن را تقویت می‌کنیم. نشریه هاروارد بیزنس ری‌ویو برخی از تله‌های رایجی که در این مسیر وجود دارند و چگونگی اجتناب از آن‌ها را آورده است.

اشتباه نخست: عدم جلب اعتماد اولیه.  اگر ابتدا بدون ایجاد اعتماد نظرات خود را ارائه کنید، افراد برای شنیدن، پذیرش و عمل به بازخورد شما مقاومت بیشتری نشان خواهند داد. شما باید مخاطبان خود، از جمله آرزوها و اهداف آنها را بشناسید.

اشتباه دوم: اجتناب یا تاخیر. با در نظر گرفتن ناراحتی احتمالی افراد از بازخورد شما، جای تعجب نیست که اولین غریزه ما اغلب اجتناب از ارایه آن نظر است. به جای اینکه منتظر بمانید تا مشکلی برای حل کردن وجود داشته باشد تا نظراتتان را بیان کنید، پیش از بروز مشکل بطور مستمر بازخورد خود را ارایه کنید.

اشتباه سوم: ارایه بیش از حد نظر در زمان نامناسب. شما باید تصمیم بگیرید که آیا یک بازخورد ارزش ارائه را دارد یا خیر، یا اینکه انجام این کار بیشتر از کمک به آن موقعیت آسیب می‌رساند. هنگامی که برای تیم خود بازخورد دریافت می‌کنید، اهداف آن‌ها را به خود یادآوری کنید و سپس هر توصیه‌ای را که در بهبود یا رسیدن به آن‌ها مفید نیست، فیلتر کنید.

اشتباه چهارم: عدم پیگیری. اگر پیگیری نکنید، ارایه بازخورد بی‌فایده است. پس از مکالمه، مشاهدات مستقیم خود را بررسی کنید تا ببینید پیشرفت چگونه صورت می‌گیرد.

منبع: HBR

نویسنده: بروک وکوویچ

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار