برنامه کامل بورسان ۱۶ مهر ۱۴۰۲

سیگنال جنگ و دلار به بورس تهران

با حضور غزاله طایفه دبیر گروه صنعت و تجارت فردای اقتصاد و حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
سیگنال جنگ و دلار به بورس تهران

در روز جاری ۲۸۲ شرکت به ارزش یک هزار و ۱۶ میلیارد تومان درگیر صفوف سنگین فروش بودند.

فردای اقتصاد: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در روزی که ۹۵ درصد نمادهای معاملاتی در تابلوی قرمز بازار حضور داشتند، با ۲.۵۱ درصد افت تا محدوده ۲ میلیون واحد عقب‌نشینی کرد. نماگر هم وزن با ۳.۶۷ درصد افت، کاهش به مراتب بیشتری را متحمل شد و به رقم ۶۸۳ هزار و ۲۴۱ واحد بازگشت.

در جریان خرید و فروش‌های امروز ۷۰۸ نماد در محدوده منفی تابلو و ۴۱ نماد در محدوده مثبت حضور داشتند.

ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) به رقم ۴ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان رسید و بیش از یک هزار و ۴۵۳ میلیارد تومان پول حقیقی از گردونه معاملات خارج شد. صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط هم ۱۴۰ میلیارد تومان خروج سرمایه سرمایه‌گذاران خرد را به ثبت رساندند.

در روز جاری ۱۲ صف خرید به ارزش ۲۰۹ میلیارد تومان در بازار تشکیل شد، ۲۸۲ شرکت به ارزش یک هزار و ۱۶ میلیارد تومان نیز درگیر صفوف سنگین فروش بودند.

در برنامه امروز بورسان، غزاله طایفه دبیر گروه صنعت و تجارت فردای اقتصاد به ارزیابی کارنامه تجارت خارجی ایران در نیم سال اول پرداخت. در ادامه حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل روند حرکت بازارهای جهانی را بررسی کرد.

در همین رابطه بخوانید: پیش‌ بینی بورس فردا ۱۷ مهر ۱۴۰۲

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    مشکل بورس ایران نه کاهش دلار هست ، نه عرضه نشدن سیمان، فولاد و خودرو در بورس ، نه جنگ اوکراین ، نه جنگ اسرائیل با فلسطین، نه بسته شدن سفارت عربستان در ایران و نه چیز دیگری ، مشکل بورس ایران فقط وفقط در سوء مدیریت ، بی کفایتی، نالایقی، ناتوانی رئیس آن هست .دلار افزایشی ولی بورس، سقوط ازعجایبه!!!
  • حسن یارمحمودی IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    لعنت بربورس که مارابیچاره کردو.........
  • علی محمدامیری نسب IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    خواهش میکنیم نظرندهیدکه کارومشکلترمیکنید
  • سید مهدی IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    جناب طحانی بزرگوار یادمان نرود این جنگ و کشتار انسانها بیش از ۷۰ سال است که وجود دارد و از ابتدا زشت بود و نادرست. اگر فکر کنیم در این چندروزه جنگ بد شده خیلی در اشتباه هستیم.
  • مهدی الهوردی IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    سلام و عرض ادب جناب آقای طهانی، با نهایت احترامی که به شما قایلم و می دانم همیشه بی طرف و بر اساس واقعیت و حقیقت صحبت میکنید، عارضم که ما هم می دانیم جنگ خوب نیست و هیچ کس از جنگ و خونریزی حمایت نمیکند و حتی دین ما بدون دلیل اجازه تعرض به کافران را هم نمی دهد.
  • مهدی الهوردی IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    ولی اگر کسی به خانه و سرزمین شما تجاوز کند و هیچ سازمانی از شما حمایت نکند، شما می ایستید و نگاه میکنید؟! چرا زمانی که اسراییل مردم فلسطین را کشتار و خانه هایشان را ویران می کرد شما و آقای شیبانی نمی گفتید جنگ بد است!!! طبیعتا این وسط عده ای هم آسیب می بینند و طرفدار حق ضرر و زیان میبیند.
  • مهدی الهوردی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    بنده هم از اخبار منفی و جنگ در منطقه ضرر می کنم بخصوص در بورس. ولی نمیتوانم حق و حقوق مردم فلسطین را که سالهاست پایمال می شود بخاطر منافع خودم نادیده بگیرم. اگر مدعی حقوق بشر هستیم در هر جای دنیا که باشد و هر قوم و مذهبی(حتی یهودیان) باید حمایت کنیم و هر تجاوزگری را لعن و نفرین. با نهایت احترام
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    معاملات سهم آپ را نگاه کنید.ببینید آیا به جزء حقوقی عاملی در ریزش سهم نقش دارد؟
  • IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    تا یک خبر واقعی خوب روانه بورس نشود ریزشی خواهد بود چرا کم شدن هزینه گاز پترو پالایشی ابلغ رسمی نمیشود دیگر با این دروغ پردازی امکان دارد نخواهید داشت