۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
وضعیت جوی کربلا و نجف بحرانی‌تر می‌شود

فارس: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه در پایانه‌های مرزی چذابه، شلمچه و مهران طی ۲ روز آینده بیشینه دما بالای ۴۰ درجه خواهد بود، آخرین وضعیت جوی نجف اشرف و کربلای معلی را تشریح کرد.

صادق ضیائیان فارس،‌ درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده ۲۰ شهریور در برخی مناطق گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، شمال شرق کشور، همچنین دامنه‌ها و ارتفاعات پایتخت، شمال غرب و ارتفاعات سمنان، بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق داریم و این شرایط روز دوشنبه در مازندران، ارتفاعات تهران و سمنان و ارتفاعات گیلان حاکم است.

وی ادامه داد: اواخر وقت چهارشنبه ۲۳ شهریور در برخی نقاط شمال کشور، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روزهای دوشنبه و سه شنبه دما در اردبیل و استان های ساحلی خزر افزایش می‌یابد.

ضیائیان افزود: امروز و فردا در ایلام و خوزستان در برخی ساعات وزش باد داریم که منجر به خیزش گردوخاک به ویژه در نوار مرزی کشور خواهد شد.

وی افزود: روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در برخی ساعات در نوار شرقی کشور به ویژه زابل و نوار مرزی خوزستان، وزش باد افزایش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری، در بعدازظهر نیمه ابری با احتمال رگبار باران پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۰ و ۲۱ درجه خواهد بود.

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایانه‌های مرزی و شهرهای کربلای معلی و نجف اشرف بیان کرد: آسمان مهران، دو روز آینده صاف تا کمی ابری، گاهی با وزش باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. بیشینه دما فردا و پس فردا در مهران ۴۴ و ۴۵ درجه خواهد بود.

وی ادامه داد: در شلمچه طی دو روز آینده آسمان صاف تا کمی ابری با احتمال گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دما طی دو روز آینده در شلمچه ۴۵ و ۴۶ درجه خواهد بود؛ در چذابه نیز دو روز آینده آسمان صاف تا کمی ابری با وزش باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، بیشینه دما طی دو روز آینده در شلمچه ۴۷ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: در قصرشیرین آسمان طی دو روز آینده صاف تا کمی ابری، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه دما طی دو روز آینده در قصر شیرین ۴۲ درجه خواهد بود، همچنین در پایانه تمرچین آسمان روز آینده صاف تا کمی ابری خواهد بود و بیشینه دما در این منطقه نیز روز آینده ۲۹ درجه پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: در نجف اشرف آسمان در دو روز آینده صاف تا کمی ابری، گاهی با وزش باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، بیشینه دما طی دو روز آینده در نجف اشرف ۴۴ و ۴۳ درجه خواهد بود.

وی ادامه داد: در کربلای معلی آسمان طی دو روز آینده صاف با احتمال گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، بیشینه دما طی این دو روز در کربلا ۴۴ و ۴۳ درجه خواهد بود.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها