آیا شغل شما با ارزش‌هایتان سازگار است؟

سه گام تشخیص به روایت هاروارد بیزنس‌ری‌ویو
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
آیا شغل شما با ارزش‌هایتان سازگار است؟

فردای اقتصاد: یکی از دشوارترین پرسش‌هایی که هر فرد شاغلی می‌تواند از خود بپرسد این است: آیا من شغلی را دنبال می‌کنم که به من امکان حفظ ارزش‌هایم را می‌دهد؟ نشریه هاروارد بیزنس‌ری‌ویو سه مرحله را معرفی کرده است که می‌توانید برای پاسخ به این پرسش و شروع شغلی که با عمیق‌ترین اولویت‌های شما همسو باشد، انجام دهید.

ابتدا، با تحلیل‌های مربوط به اخلاقیات در کارتان آشنا شوید. آیا تا به حال احساس کرده‌اید که با سازمان، اهداف یا فرآیندهای آن ناسازگار هستید؟ در مقابل تمایل به نادیده گرفتن این لحظات مقاومت کنید و در عوض علل ناراحتی خود را بررسی کنید.

سپس، هزینه و فایده‌هایی که با حرفه خود ایجاد می‌کنید را شناسایی کنید و زیر سوال ببرید. به عنوان مثال، ممکن است به بهای دستمزد، تعادل بین کار و زندگی یا روابط شخصی‌تان را زیر سوال برده‌اید و حالا می‌خواهید به دنبال یک شغل اخلاقی "خالص" باشید. یا ممکن است بخواهید حتی به بهای معیارهای اخلاقی خودتان، در یک شغل با درآمد بالا کار کنید. اگر در هر دو جهت احساس عدم تعادل می‌کنید، می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که شغل شما دیگر در خدمت ارزش‌های شما نیست.

در نهایت، به دنبال گروه‌هایی باشید که در ارزش‌های شما مشترک هستند. یکی از سخت‌ترین بخش‌های تغییر شغل، ترس از عدم تایید اجتماعی از سوی همکارانی است که دیگر با آنها همسو نیستید. بنابراین به روابط دیگری روی بیاورید که سیستم ارزشی شما را تقویت می‌کند و از شما در انتقال به شغل ایده‌آل‌تان حمایت می‌کند.

منبع: HBR

نویسنده: لاکشمی راماراجان

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار