۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
هشدار فوری درباره سهام عدالت / مراقب باشید پولتان از دست نرود

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اظهارکرد: شرکت سپرده‌گذاری هیچ ساز و کاری برای اطلاع‌رسانی به مردم از طریق پیامک ندارد و مردم تمام پیامک‌ها درباره سهام عدالت جعلی بدانند و اساسا احتیاجی هم نیست که پیامکی در باره سهام عدالت به فردی ارسال شود.

ایلنا: محمد باغستانی درباره ارسال انبوه پیامک‌های مرتبط با سهام عدالت از جمله ثبت‌نام برای جاماندگان، دریافت سود یا خرید و فروش سهام عدالت که با قصد کلاهبرداری و سوء استفاده از اطلاعات بانکی افراد انجام می‌شود، اظهارکرد: متاسفانه پس از اعلام خبر پیاده‌سازی انتقال فرآیندهای قهری سهام عدالت و توزیع سود سهام عدالت و پس از تصویب شورای‌عالی بورس برای اینکه شرکت سپرده‌گذاری پیگیر این موضوع باشد و با شروع مکاتبات، عده‌ای از این فرصت سوء استفاده می‌کنند و خواهشم از مردم این است که به این پیامک‌ها توجه نکنند.

در همین رابطه بخوانید: زمان واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۲ مشخص شد + مبلغ

وی در پاسخ به این سوال که آیا اساسا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از طریق پیامک انبوه به مردم درباره موضوعی از جمله توزیع سود اطلاع رسانی می‌کند، گفت: پیرو مصوبه شورای‌عالی بورس در زمینه توزیع سود تمامی سودهای ۳۶ شرکت ناشر که ذیل مجموعه سهام عدالت هستند تجمیع می‌شود و به مشمولان سهام عدالت از طریق سپرده‌گذاری مرکزی واریز می‌شود. تاکید می‌کنم که احتیاجی نیست مردم در این باره به جایی مراجعه، لینکی را باز و یا ثبت نام کنند.

در همین رابطه بخوانید: سود سهام عدالت ۱۴۰۲ کی واریز می‌شود؟

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری افزود: فقط کافی است، مردم در سامانه سهام عدالت و سامانه سجام یا یکی از این دو سامانه شماره حساب‌های مربوط خود را ثبت کنند. به غیر از این دو سایت و سامانه هیچ درگاه دیگری اعتبار ندارد.

وی ادامه داد: اگر در سنوات گذشته این سهام واریز شده متعاقبا امسال هم به همین شماره واریز خواهد شد و اگر سودی واریز نشد منتظر ارسال پیامکی از سوی شرکت سپرده‌گذاری نباشند و هر پیامکی آمد جعلی است.

باغستانی تاکید کرد: شرکت سپرده‌گذاری هیچ ساز و کاری برای اطلاع‌رسانی به مردم از طریق پیامک ندارد و مردم تمام پیامک‌ها درباره سهام عدالت جعلی بدانند و اساسا احتیاجی هم نیست که پیامکی در باره سهام عدالت به فردی ارسال شود.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درباره پیامک‌هایی با عنوان اطلاع رسانی درباره جاماندگان سهام عدالت اظهارکرد: سازمان خصوصی‌سازی هم مبتنی بر اطلاعاتی که در اختیار دارد، سهام تعیین شده را با جاماندگان شناسایی شده به طور اتوماتیک تخصیص خواهد داد و اینگونه نیست که نیاز به ثبت نام مردم باشد.

وی همچنین درباره افرادی که تا کنون سود سهام عدالت دریافت نکردند و آیا سود آنها برای سال‌های گذشته باطل و سوخت شده، گفت: قطعا کسانی که در سامانه سهام عدالت و سجام ثبت نام کردند و شماره حساب کردند سود سنوات گذشته برای افراد واریز شده و اگر فردی در این دو سامانه ثبت نام نکرده و سود سهام عدالت را دریافت نکرده و بخواهد امروز ثبت نام کند، سود آن از سال ٩٨ و به صورت یکجا واریز خواهد شد و سود افراد سوخت نشده، محفوظ است و به محض ثبت نام واریز می‌شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها