۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
بارش شدید باران راه این مناطق را مسدود کرد

بارش شدید باران راه مواصلاتی ۵ روستای گلستان را مسدود کرد

ایسنا: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از مسدود شدن راه پنج روستای شرق استان به دلیل باران شدید باران خبر داد.

عادل مصدقی بعداز ظهر پنجشنبه ۲۰ مهر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بارش باران که از صبح امروز پنجشنبه در منطقه آغاز شده سبب تخریب یک پل موقت در منطقه «اُقچی» کلاله در شرق استان و بسته شده راه پنج روستای این شهرستان شد.

وی با بیان اینکه نیروهای راهداری کلاله با ماشین آلات بازگشایی از جمله لودر و بیل مکانیکی در نزدیکی پل «اُقچی» مستقر هستند، گفت: پل ارتباطی روستاهای مزبور در سیلاب گذشته دچار تخریب شده بود و راهداری تا ایجاد پل اصلی، مسیری موقت را برای آمد و شد روستاییان منطقه بازگشایی کرده بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان ادامه داد: راهداران منتظر فروکش کردن سیلاب در مسیر پل موقت واقع در کیلومتر ۳۷ کلاله به زیارتگاه خالد نبی هستند تا عملیات بازگشایی این نقطه ارتباطی با ایجاد مسیر فرعی و برقراری آمد و شد روستاییان «اُقچی» کوچک و بزرگ، «گچی سو» بالا و پایین و «آی تمر» را آغاز کنند.

مصدقی از لغزندگی سطح جاده و وجود مه در محورهای کوهستانی از جمله «خوش ییلاق» آزادشهر، «توسکستان» گرگان، «دراز نو» کردکوی و بارش باران در جنگل گلستان خبر داد و افزود: رانندگان حتماً با سرعت مطمئنه، تردد داشته باشند.

این مقام مسئول با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی برای تداوم بارش باران در استان تا شامگاه امشب، بیان کرد: رانندگان از سفرهای غیر ضروری در مناطق کوهستانی خودداری کرده و  پیش از سفر اطلاعات جریان تردد در مناطق کوهستانی را از طریق تلفن گویای ۱۴۱ دریافت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان تصریح کرد: ۳۵ گروه راهداری این استان با اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان در آماده‌باش قرار گرفته و آماده ارائه خدمات راهداری به رانندگان عبوری در محورها هستند.

به گزارش ایسنا، استان گلستان دارای پنج هزار و ۲۵۰ کیلومتر راه ارتباطی است که بیشتر آن در مناطق روستایی قرار دارد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها