۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲
چگونه از فرسودگی ناشی از همکاری جلوگیری کنید؟

فردای اقتصاد: بسیاری از افراد معتقدند فرسودگی شغلی همیشه ناشی از کار زیاد است. اما در واقع، می‌تواند توسط چیزی به ظاهر بی ضرر هم ایجاد شود: همکاری بیش از حد! برای کاهش فرسودگی ناشی از اضافه بار همکاری در تیم خود، با طرح این پرسش‌ها شروع کنید.

آیا می‌توانیم پیچیدگی ساختاری در تیم را کاهش دهیم؟ ساختار سلسله مراتبی، عادات ارتباطی و اولویت‌های رقابتی تیم خود را بررسی کنید. سپس جاهایی که دستخوش دوباره کاری یا ناکارآمدی هستند و می‌توان بهبود بخشید را شناسایی کنید.

آیا روال گردش کار ما هنوز منطقی است؟ از تیم خود بپرسید که کجا فناوری‌ها و پلتفرم‌های جدید موجب ایجاد پیچیدگی، دوباره کاری و استرس شده‌اند. سپس بر روی مجموعه جدیدی از هنجارهای ساده‌تر، گروهی و مشترک توافق کنید.

آیا تیم‌های کوچکتر باعث ایجاد خرده استرس می‌شوند؟ سازمان‌ها به‌طور فزاینده‌ای برای انجام پروژه‌ها به تیم‌های فرعی کوچک‌تر متکی هستند که این امر مستلزم ارتباط و همکاری بیشتر بین کارکنان است. برای کاهش نقایص همکاری، تعداد این تیم‌های خرد را کنترل کنید.

آیا کارکنان احساس هدفمندی می‌کنند؟ در حالی که بسیاری از سازمان‌ها بر گردآوری کارکنان حول یک هدف جمعی شرکتی تمرکز می‌کنند، تحقیقات نشان می‌دهد که هدف را می‌توان در تعاملات مثبت و روزمره با همکاران نیز یافت. کارمندان را قادر کنید در شکل‌گیری ایده‌های یکدیگر کمک کنند. این به ایجاد این حس کمک می کند که شما در این زمینه با هم هستید.

منبع: HBR

نویسنده: راب کراس

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار