۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸
ایران در حمایت از جبهه مقاومت تعارف ندارد

وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات طوفان‌الاقصی یک عملیات کاملا فلسطینی بود ما از مردم فلسطین و حقوق حقه آنها در دفاع از خودشان حمایت می‌کنیم. جنبش حزب‌الله اعلام کرد دیگر وقت بیانیه و مصاحبه گذشته و مردم دنیا به خصوص جهان اسلام باید با اعلام انزجار نسبت به انجام اقدامات عملی در تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی روی آورند و وارد میدان شوند.

جماران؛ وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در نشست خبری امروز صلح در مجلس شورای اسلامی در خصوص جنایات شب گذشته اسرائیل در غزه گفت: شهادت زنان، کودکان و مردان بی‌دفاع فلسطینی را در حمله رژیم صهیونیستی در غزه به آزادی‌خواهان و ملت‌های مستقل و مردم ایران تسلیت می‌گویم.

وی با بیان جنایت علیه بشریت اسرائیل افزود: جنایات رژیم صهیونیستی در شب گذشته نقطه پایانی بر ادعای حقوق بشر غربی‌ها و آمریکا بود. به دنبال حقوق حیوانات هستند اما حقوق انسان‌ها را نمی‌بینند که به بیمارستان پناه برده و به دنبال جراحاتشان بودند. با زیر پا گذاشتن کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو مبنی بر بهبود زخمی‌ها و غیرنظامی را در بالاترین سطح زیرپا گذاشته و نادیده گرفت. این جنایت لگدمال کردن حقوق و عرف بین‌الملل بود. این جنایات را حتی داعش در سال‌های گذشته مرتکب نشد اما رژیم صهیونیستی در غزه انجام داد.

وی افزود: عملیات طوفان‌الاقصی یک عملیات کاملا فلسطینی بود ما از مردم فلسطین و حقوق حقه آنها در دفاع از خودشان حمایت می‌کنیم. جنبش حزب‌الله اعلام کرد دیگر وقت بیانیه و مصاحبه گذشته و مردم دنیا به خصوص جهان اسلام باید با اعلام انزجار نسبت به انجام اقدامات عملی در تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی روی آورند و وارد میدان شوند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست در خصوص جلسه روز گذشته فراکسیون انقلاب اسلامی روز گذشته جلسه‌ای تشکیل داد. در این جلسه وزیر امور خارجه گزارشی ارائه کرد، بنده ضمن قدردانی از اقدامات وزیر خارجه اعلام کردم انتظار می‌رود وزارت خارجه به عنوان پیشرانی دستگاه دیپلماسی همه ارکان کشور را به موضع‌گیری برای حمایت از مردم غزه تجهیز کند، دیپلماسی پارلمانی، دیپلماسی عمومی و دیپلماسی حقوق بشری را باید تقویت کنیم که ان شاءالله این اقدامات ادامه پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: ما با دوستان حماس، جهاد اسلامی و حزب‌الله ارتباط داریم که جلساتی نیز با روسای دفاتر آنها برگزار کردیم حرف آنها این است که انتظار شان از ما انجام عملیات حوزه نظامی نیست. جنایت هولناک را باید جنایت قرن نامید، بدون شک شریک اول حامیان رژیم صهیونیستی آمریکا است باید آمریکا و صهیونیست‌ها در دادگاه‌های جهانی به خاطر اقدامات ضد حقوق بشری‌شان محاکمه شوند.

جلال زاده ادامه داد: عملیات طوفان الاقصی یک عملیات فلسطینی بود. البته این نافی حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت، حماس و جهاد اسلامی نیست. مقام معظم رهبری فرمودند باید کرانه باختری مسلح شود اما این‌که جبهه مقاومت در پاسخ به عملیات وحشیانه اسرائیل در حمله به غزه باید چه واکنشی نشان دهد موضوعی است که در پاسخ به آن اول باید بدانیم که عملیات وحشیانه اسرائیل آفندی نیست و پدافندی است.

 رئیس دفتر سیاسی حماس در مذاکره با وزیر خارجه ایران چه گفته بود؟

وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اسماعیل هنیه در مذاکراتی با امیرعبداللهیان به صراحت گفت؛ نظامیان اسرائیل با پوتین بالای منبر مسجدالاقصی رفته است. همچنین حرمت زنان و کودکان فلسطین در کرانه باختری و مسجد الاقصی شکسته شده و همچنین طرح عادی‌سازی با کشورهای منطقه مخدوش شده است. در آخرین گزارشات دریافت شده توسط فلسطینی‌ها، قرار بود هزاران اسرائیلی در سال‌ها و هفته‌های آینده با تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی مستقر شوند اما حماس عملیات را انجام داد و اسرائیل غافلگیر شد.

در مورد اینکه حامی جبهه مقاومت هستیم با کسی تعارف نداریم

رژیم صهیونیستی و شبکه‌های فارسی زبان خارج درصدد تنازل قدرت فلسطینی‌ها بودند، برای همین می‌گفتند عملیات کار جمهوری اسلامی است.

وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به سوال خبرنگار جماران مبنی بر اینکه علت اصرار شبکه‌های فارسی زبان بر دخالت و وجود نقش ایران در جنگ بین اسرائیل و فلسطین گفت: اینکه ما حامی جبهه مقاومت هستیم با کسی تعارف نداریم. این عملیات فلسطینی بود. شبکه‌های فارسی زبان و حتی غربی تلاش کردند که اعلام کنند این حماس نبود به تنهایی این عملیات بزرگ را انجام دهند، رژیم صهیونیستی و شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور در صدد تنازل قدرت فلسطینی‌ها بود، این‌ها در تلاش بودند که بگویند ما از یک گروه نخوردیم و این آسیب و خسارت به تعبیر آنها از یک گروه چریکی نیست و کار جمهوری اسلامی است. در حالیکه این عملیات چه در زمان آمادگی و چه زمان صفر عملیات فلسطینی بوده است. اما از یک گروه فلسطینی خورد و به تعبیر خودشان ۴۰۰، ۵۰۰ نفر و به اطلاعات ما بیش از ۲۰۰۰ نفر کشته داد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها