۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
فوری/ علت و انگیزه قتل داریوش مهرجویی و همسرش اعلام شد

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: به محض اطلاع از قتل مرحوم مهرجویی و همسرش بازپرس کشیک و دادستان فردیس در محل حاضر شدند و دستورات لازم برای شناسایی و بازداشت سریع قاتل یا قاتلین صادر شد.

ایسنا: به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز در رابطه آخرین وضعیت پرونده داریوش مهرجویی و همسرش اظهار کرد: به محض اطلاع از قتل مرحوم مهرجویی و همسرش، مراتب به رئیس قوه قضاییه گزارش داده و در دستورات تلفنی به پیگیری سریع با استفاده از همه ظرفیت‌ها جهت شناسایی و دستگیری قاتل تاکید شد.

در همین رابطه بخوانید: اعترافات عجیب قاتل داریوش مهرجویی + جزییات قتل

 وی افزود: همچنین رئیس قوه قضاییه در تماس تلفنی دستور پیگیری این پرونده را صادر کرد و در جلسه شورای‌عالی قوه قضاییه نیز دستور دادند تا با بهره‌گیری از تمامی امکانات، هر چه سریع‌تر قاتل یا قاتلین شناسایی شوند و پرونده آنها با سرعت و دقت رسیدگی و منتهی به صدور حکم شود تا خدای‌ناکرده امنیت روانی مردم مورد خدشه قرار نگیرد.

 رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: با تلاش و حضور شبانه روزی مقامات قضایی مربوطه و مامورین پلیس آگاهی استان البرز حدود ۲۰ مظنون شناسایی و از آنها توسط بازپرس پرونده و کارآگاهان ویژه قتل پلیس آگاهی استان البرز تحقیق شد.

فاضلی هریکندی بیان کرد: هم زمان آثار به جا مانده در صحنه قتل مرحوم داریوش مهرجویی جهت بررسی به آزمایشگاه تشخیص هویت پلیس آگاهی فراجا ارسال شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: علاوه بر اقرار متهمان، حسب تایید و اعلام آزمایشگاه تشخیص هویت پلیس آگاهی فراجا برخی از آثار به جامانده از صحنه قتل از قبیل نمونه خون و بزاق نیز که قبلا جهت بررسی به آزمایشگاه ارسال شده بود با نمونه خون و بزاق تعدادی از متهمان مطابقت دارد؛ لذا در خصوص برخی از متهمان علاوه بر اقرار، ادله و قرائن دیگر از جمله مطابقت نمونه آثار به جامانده و برداشت شده از صحنه قتل و منزل مقتولان با متهمان بازداشت شده وجود دارد.

وی بیان کرد: تحقیقات انجام شده تاکنون حکایت از آن دارد که علت و انگیزه قتل به جهت وجود اختلافات شخصی مابین متهمان و مقتولان بوده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: به این ترتیب در کمتر از ۵ روز از وقوع قتل و کمتر از سه روز از صدور دستور ویژه رئیس قوه قضاییه جهت شناسایی و دستگیری سریع قاتل یا قاتلین مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر، متهمان شناسایی شدند.

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: اخبار منتشرشده در فضای مجازی در خصوص طراحی قتل از سوی باجناق‌های مرحوم داریوش مهرجویی و اجیر کردن متهمان جهت قتل صحیح نبوده و تکذیب می‌شود و با توجه به کذب و جرم بودن موضوع دستور تشکیل پرونده قضایی و تعقیب کیفری برای منتشرکننده این خبر کذب صادرشده است.

باغبان سابق، قاتل مهرجویی و همسرش؟

به گزارش همشهری آنلاین، باغبان سابق ویلای مهرجویی از مدت ها قبل بر سر مسایلی با قربانیان اختلاف داشت و از اولین کسانی بود که به عنوان مظنون توسط پلیس دستگیر شد. 

▫️او همچنین کسی بود که سال گذشته اقدام به سرقت از خانه مقتولان کرده بود و از آنجا که قربانیان متوجه ماجرا شده بودند، با آنها اختلاف داشت. این اختلافات تا جایی ادامه داشت که مرد جنایتکار حتی یک بار همسر داریوش مهرجویی را با چاقو تهدید کرده بود.

▫️در حالی که شواهد محکمی علیه این مرد به دست آمده بود، وی اعتراف نمی کرد تا اینکه حوالی ساعت ۳ بامداد امروز لب به اعتراف گشود و اسرار قتل داریوش مهرجویی و همسرش را فاش کرد.

▫️او اعتراف کرد که پس از قتل قربانیان مقداری اموال از خانه آنها به سرقت برده‌که بخشی از این اموال توسط پلیس کشف شده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها