۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
برنامه جدید دولت برای تامین کسری بودجه / آیا مردم کمک می‌کنند؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: پنج درصدی که در بودجه سنواتی برای تقویت بنیه دفاعی تخصیص خواهد یافت از محل درآمد حاصل از فروش نفت، درآمدهای مالیاتی و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای دولت خواهد بود.

ایسنا: داوود منظور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه که به اختصاص پنج درصد از منابع بودجه عمومی به تقویت بنیه دفاعی کشور باز می‌گشت، بیان کرد: افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران به توان بازدارندگی و توان دفاعی بالایی است که دارد و سبب شده در منطقه و در دنیا جزو نخستین‌ها و سرآمدهای نظامی جهان باشد. در سیاست‌های کلی آمده است که حداقل پنج درصد منابع بودجه عمومی در برنامه هفتم توسعه برای تقویت بنیه دفاعی کشور اختصاص یابد.

وی اداد: اما چندین نکته در این حوزه حائز اهمیت است ما در ماده ۴۶ لایحه برنامه بخشی تحت عنوان درآمد اختصاصی داریم. به عنوان مثال بیمارستان‌ها به ازای خدماتی که می‌فروشند درآمدی کسب می‌کنند که از آن به عنوان درآمد اختصاصی یاد می‌شود ما از این درآمد اختصاصی در بودجه‌های سنواتی این پنج درصد را پرداخت نمی‌کنیم بلکه از بودجه عمومی پنج درصد برای تقویت بنیه دفاعی پرداخت می‌کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر ما ردیف‌های درآمد هزینه‌ای در بودجه داریم یعنی یک دستگاهی درآمدی حاصل می‌کند و آن درآمد به هزینه‌ای اختصاص می‌یابد. از سویی دیگر ما برای جبران کسری بودجه دولت انتشار اوراق بدهی انجام می‌دهیم در امسال نیز ۱۸۷ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی برای جبران کسری بودجه منتشر شده است. این پنج درصد مشمول این دو بخش نمی‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه تصریح کرد: به عبارتی دیگر پنج درصدی که برای تقویت بنیه دفاعی اختصاص می‌یابد از محل اوراق بدهی دولت، درآمد اختصاصی دستگاه‌ها و درآمد هزینه دستگاه‌ها نمی‌باشد بلکه از محل بودجه عمومی دولت یعنی درآمد حاصل از فروش نفت، مالیات و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای پنج درصد به تقویت بنیه دفاعی تخصیص می‌یابد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • ناشناس IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    در کشور های پیشرفته هر کس حق بیمه پرداخت کند حقوق باز نشستگی دریافت می کند حقوق شهروندی هم مانند یارانه به نسبت مساوی پرداخت می شود در ایران چند نوع یارانه و حقوق ارثی داریم که باعث افزایش طلاق های صوری و ازدواج های نامتعارف شده تازه حد شرعی هم در مورد پرداخت حقوق ارثی رعایت نمی شود

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها