۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
ریسک ابزارهای معاملاتی در بورس

به گفته کریمی، اکنون برخی از آپشن‌ها زیان‌هایی بیش از ۸۰ درصد را به معامله‌گران تحمیل کرده‌اند

فردای اقتصاد: این کارشناس بازار سرمایه معتقد است، شاخص کل بورس تهران در ریز موج‌های آخر اصلاح قرار گرفته است و اکنون انتظار می‌رود با لحاظ تحلیل زمان، شاهد واکنشی در محدوده فعلی باشیم.

حمزه کریمی با حضور در برنامه بورسان عنوان کرد: عبور از محدوده ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار واحد می‌تواند به سقف قبلی (۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی) بازگردد. در این حالت لمس کانال ۳ میلیون واحد دور از ذهن نیست.

این تحلیلگر بازار سرمایه بیان کرد: یکسری ریسک نظیر معاملات الگوریتمی و آپشن‌ها در بازار وجود دارد. اکنون برخی از آپشن‌ها زیان‌هایی بیش از ۸۰ درصد را به معامله‌گران تحمیل کرده‌اند.

اساسا بازاری که تهی از ظرفیت است نباید به سمت چنین ابزارهایی حرکت کند.

کریمی با اشاره به بازارهای جهانی گفت: اگر بازاری همچون فارکس از معاملات آپشن برخوردار است باید توجه داشت که ۶ تا ۷ تریلیون دلار گردش روزانه این بازار است.

وی ادامه داد: بازاری با ارزش ۱۴۰ میلیارد دلاری چرا باید معاملات الگوریتمی داشته باشد که فقط یکسری از اشخاص به آن دسترسی دارند.

اکنون گزارش‌های منتشر شده از افزایش ۷۰ درصدی سودآوری شرکت‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارند اما اخبار خوب در بازار سوخت می‌شوند.

در برنامه امروز بورسان، حمزه کریمی کارشناس بازار سرمایه به تشریح وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت. در ادامه مهرداد حقگو کارشناس بازار سرمایه عملکرد صنعت دارو را بررسی کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار