۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
رفت و برگشت بورس به کانال دو میلیون

شاخص کل بورس تهران امروز رشدی ۰.۰۹ درصدی را ثبت کرد و در محدوده دو میلیون و ۲ هزار واحد آرام گرفت.

در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص کل با تلاش نهاد نظارتی توانست سنگر دو میلیونی خود را حفظ کند. شاخص کل بورس که در دقایق ابتدایی معاملات با لغزش به زیر مرز دو میلیون واحد، به کف دو ماهه نزول کرده بود در نهایت رشدی ۰.۰۹ درصدی ثبت کرد و در عدد دو میلیون و ۲ هزار واحدی به کار خود پایان داد. شاخص هم وزن نیز با رشد ۵۸۲ واحدی، ۰.۰۹ درصد و شاخص کل فرابورس نیز ۰.۰۳ درصد رشد داشتند. تعداد نمادهای مثبت و منفی، با اختلاف کمی از یکدیگر قرار داشتند اما به طور کلی، قدرت نمادهای سبزدر جهت‌دهی به شاخص‌ها بیشتر بود. از دلایل اندک رشد شاخص ها می توان به دستوری که در ابتدای معاملات صادر شد اشاره کرد که بر طبق آن، بازارگردان‌ها قادر به معامله در سمت فروش نبودند، بنابراین با کاهش سفارشات فروش، بیشتر نمادهای بازار مثبت شدند. ارزش معاملات نیز به رقم ۳۱۸۶ میلیارد تومان کاهش یافت.

عقبگرد خودرویی‌ها
در چند روز اخیر، نگاه تمام بازار به صنعت خودرو بود، اخبار منتشر شده در این صنعت باعث شد تا خودرو باری دیگر پرچمدار بازار سرمایه باشد. امروز شاخص صنعت خودرو با رشد ۰.۵۸ درصدی همراه بود که باعث شد تا اندکی از زیان های روزهای گذشته جبران شود. با انتشار خبری از افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل سود انباشته زامیاد (زیرمجموعه سایپا)، نماد خزامیا با افزایش تقاضا مواجه شد که در نهایت بقیه نمادهای صنعت خودرو را پشت سر گذاشت و رشد ۲.۸۵ درصدی را ثبت کرد.

ورود غول شستا به جریان معاملات
شستا که در مجمع خود سود ۱۸۸ به ازای هر سهم را برآورد کرده بود و اخبار مثبتی را منتشر کرد، امروز به جریان معاملات برگشت. اما با توجه به جو حاکم بر معاملات روزهای اخیر، چندان مورد استقبال سرمایه گذاران قرار نگرفت و در پایان معاملات افتی ۰.۱۸ درصدی را نشان می‌داد. با این حال این نماد بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد.
شستا در ابلاغیه ای اعلام کرده که قصد دارد تا پایان سال، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی هلدینگ های دارویی و سیمانی زیر مجموعه را در دستور کار خود قرار دهد و چشم اندازی روشن در بازار سرمایه و اقتصاد را برای سال ۱۴۱۴ ترسیم کرده است. 

موج افزایش سرمایه در سیمانی‌ها
امروز شرکت‌های سیمان بهبهان (سبهان)، سیمان فارس (سفار)، سیمان خاش (سخاش) و سیمان بجنورد (سبجنو) اعلام کردند که اعضای هیات مدیره، موافق افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی‌ها هستند. شاخص صنعت سیمان در انتهای معاملات امروز حدود ۰.۹۹ درصد رشد کرد. این در حالی است که اکثر نمادهای این صنعت گزارش شش ماهه مثبتی را ارائه کردند و باید دید آنگونه که باید مورد توجه سرمایه گذاران قرار می‌گیرند؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار