۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
این مشاغل بیشترین شرکت در انتخابات مجلس را دارند

در انتخابات امسال قانون جدید پیش ثبت نام به تصویب رسید و در پی آن از تاریخ ۱۶ تا ۲۲ مرداد ماه کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس پیش ثبت نام خود را انجام دادند. در این مرحله حدود ۳۸ هزار نفر مجاز به ثبت نام نهایی شدند که مرحله اصلی ثبت نام‌ها از ۲۷ مهر ماه تا ۳ آبان به صورت سامانه‌ای انجام شد.

خبرآنلاین: بر اساس آمار رسمی وزارت کشور تا پایان مرحله اصلی ثبت‌نام‌ها، ثبت‌نام ۲۴ هزار و ۸۲۹ نفر قطعی شد. این دوره از ثبت نام انتخابات به دلیل الکترونیکی بودن تمام مراحل آن خبری از شور و هیجان و حضور چهره‌های مشهور سیاسی در ساختمان وزارت کشور نبود.

۱۰ شغل برتر ثبت نام‌کنندگان انتخابات

آمارهای وزارت کشور از ثبت نام‌کنندگان به تفکیک شغل حکایت از آن دارد که در دوازدهمین دوره انتخابات شغل‌های کارمند، بازنشسته، فرهنگی، آزاد، استاد دانشگاه، وکیل، قاضی، نماینده مجلس، پزشک، نظامی و روحانی ۱۰ شغل نخست داوطلبان انتخابات مجلس ۱۴۰۲ بوده است.

در انتخابات مجلس یازدهم این تفکیک با کلمات و ادبیاتی دیگر اعلام شده ولی براساس آمارها به تفکیک شغل آمده بود، فرهنگی: ۱۸۷۸نفر، پزشک: ۴۸۵ نفر، استاد دانشگاه: ۱۶۷۵نفر، بازنشسته: ۱۶۰۰نفر، نظامی: ۹۰ نفر، نماینده مجلس: ۲۲۷نفر، کارمند: ۵۴۶۴ نفر، بیکار: ۲۸۹ نفر، آزاد: ۲۰۶۹ نفر، روحانی: ۲۸۳ نفر، وکیل یا قاضی: ۵۱۴نفر، سایر: ۱۱۰۵نفر بوده‌اند.

در واقع کارمندها همچنان دست بالا را در بین رده‌های شغلی علاقمند به حضور در پارلمان دارند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها