۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
تکذیب راه‌اندازی اتوبوس‌های زنانه در تهران

روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرد اتوبوسی به نام اتوبوس اختصاصی بانوان یا اتوبوس اختصاصی آقایان در تهران نداریم.

روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد موضوع تفکیک فضای در اختیار آقایان و بانوان در اتوبوس‌ها به عنوان موضوعی پذیرفته شده، چند دهه است که در ناوگان اتوبوسرانی تهران و سایر شهرها و کلان‌شهرهای کشور و حتی در بعضی از شهرهای جهان اجرا می‌شود اما در تهران، موضوعی تحت عنوان اتوبوس اختصاصی بانوان یا آقایان وجود ندارد.

تفکیک فیزیکی موجود که سال‌هاست در ناوگان اتوبوسرانی تهران اعمال می‌شود، بر اساس میزان نیاز و میزان تقاضای آقایان و بانوان سهم‌بندی شده و لزوماً به نسبت مساوی نیست و در برخی اتوبوس‌ها و خطوط و در بعضی ایام و ساعات، ممکن است این سهم نسبت به فضای ثابت پیش‌بینی شده متغیر باشد.

نیروهای بهره‌برداری شرکت واحد که از طریق نظارت به صورت هوشمند و همچنین کنترل میدانی، ایستگاه‌ها و خطوط را رصد می‌کنند، بر اساس تراکم مسافر و تقاضای سفر در برخی ساعات، تعدادی از اتوبوس‌ها را به صورت کامل به آقایان و در بعضی ساعات به طور کامل به بانوان اختصاص می‌دهند تا با توجه به تعداد مسافران در ایستگاه‌ها، نسبت به برداشت بخشی از مسافران و ایجاد تعادل و توازن در خطوط اقدام کنند.

توضیح عضو شورای شهر تهران درباره ادعای تفکیک جنسیتی پارک‌ها

همچنین بحث تفکیک جنسیتی در پارک‌های تهران یکی از سوژه‌های پربحث ماه‌های اخیر بود. حجت الاسلام آقامیری با بیان اینکه مصاحبه ای در مورد رد یک شایعه در مورد زنانه و مردانه شدن بوستان ها داشتم، گفت: لازم است که در این خصوص توضیحاتی را ارائه کنم و باید عنوان کنم که شهرداری تهران یک طرحی تحت عنوان بوستان مادر و کودک دارد که در ۳۵۲ بوستان محلی از ۲۲۰۰ بوستان تهران آن را اجرایی می کنند که براساس این طرح یک فضای مناسب از بوستان به مادران و کودکان اختصاص داده می شود که مادران بتوانند با حجاب راحت تر با کودکانشان بازی کنند و اتاق مخصوص تعویض لباس و پوشک کودک و همچنین وسایل بازی برای آن ها در نظر گرفته شده است که بدون مزاحمت بتوانند در این فضا مادران و کودکان بازی کنند و مابقی فضای پارک در اختیار عموم مردم است.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا این فضای مخصوص مادر و کودکان وجود دارد، گفت: حالا عده ای با قرض ورزی می خواهند این کار مفید را سیاه نمایی کرده و عنوان می کنند که پارک ها قرار است زنانه و مردانه شود و من تعجب می‌کنم که سابقه دیوارکشی چقدر می خواهد تکرار شود؟ این اصلاح طلبان چقدر می‌خواهند این را تکرار کنند چرا که قبلا می گفتند می خواهند پیاده رو را دیوارکشی کنند اما آیا دیوارکشی شد؟ خجالت نمی کشند که مدام این مسائل را تکرار می کنند و خوراک برای رسانه های بیگانه تهیه می کنند؟

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه پارک زنانه و مردانه نداریم و تنها برای ارج نهادن به زنان ۹ بوستان را مناسب سازی کردیم و پنج بوستان دیگر نیز مخصوص بانوان قرار است ساخته شود، گفت: من پیشنهاد می کنم که این تعداد بوستان‌ها به ۴۰ بوستان برسد و مردان می توانند در مابقی بوستان های شهر ورزش کنند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها