۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
راه حفظ بازارهای صادراتی فولاد در یک دهه آینده

مدیرعامل شرکت فولاد سرمد ابرکوه: باید از امروز برنامه ریزی برای تولید فولاد سبز و کاهش کربن و برآورد میزان سرمایه گذاری صورت گیرد.

فردای اقتصاد: علیرضا رحیم، مدیرعامل شرکت فولاد سرمد ابرکوه با اشاره به اهمیت توسعه فولاد سبز، گفت: مقوله فولاد سبز نیازمند زیرساخت است که باید حاکمیت از این حوزه حمایت کند. وی در حاشیه برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه سمپوزیوم فولاد کیش ۱۴۰۲، گفت: از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۲، انجمن فولاد سبز فولاد اروپا این برنامه‌ را در دستور کار قرار داده تا ۱۲درصد فولاد سبز را در سبد تولید فولاد سراسر قاره اروپا، گسترش دهد. رحیم ادامه داد: بحث تکنیکال و فنی فولاد سبز با هدف حذف کربن است و همچنین استفاده از انرژی بادی و خورشیدی یکی از عوامل حرکت به سمت فولاد سبز است.

مدیرعامل شرکت فولاد سرمد ابرکوه همچنین با اشاره به گران قیمت بودن تولید فولاد سبز، گفت: از سال ۲۰۳۰ به بعد، اروپا واردات فولاد پرکربن را کاهش خواهد داد؛ بنابراین ما ناگزیر به حرکت به سمت فولاد سبز هستیم تا صادرات خود را حفظ کنیم. باید از امروز برنامه‌ریزی برای تولید فولاد سبز و کاهش کربن و برآورد میزان سرمایه‌گذاری آن از سوی متولیان صورت گیرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار